Jít po povrchu neznamená povrchnost. Rozhodně ne v případě firmy Sanezoo. Ta se zabývá automatizací kontroly kvality povrchů a naváděním robotů pomocí strojového vidění a umělé inteligence a proniká s tím na zahraniční trhy včetně Spojených států.
J ednadvacet, oko bere! Ne ledajaké oko, ne ledajaký bank. Sanezoo dává oči robotům a ty postřehnou, co lidský zrak nemá šanci, což zaujalo investiční fond Venture Club natolik, že brněnské společnosti nadělil k loňským Vánocům štědrý dárek.
V rámci svého jednadvacátého projektu – a s komentářem CEO Venture Clubu Petra Šedivého, že Sanezoo, cílící na globální trh, je ideální příležitostí pro investory – navýšil investici do firmy na 44,44 milionu korun.
„Máme za sebou i drobnější investory, takže jsme za šest let trvání firmy vybrali řádově 140 milionů,“ prozrazuje Luboš Brzobohatý, zakladatel a generální ředitel Sanezoo. „Je oprávněný předpoklad, že se peníze investorům několikanásobně vrátí. Nejsme firma, která si na svém začátku nedokáže najít platící zákazníky, protože u nich nejdřív musí vzbudit zájem.“
Bylo by skoro až podivné, kdyby produkt Sanezoo zájem nevzbudil. Dokáže totiž to, co bylo dosud nerozlousknutelným problémem: kvalitativně zhodnotit výrobky, jejichž povrch dosud dělal potíže i robotům, poněvadž byl lakovaný, lesklý či frézovaný a kvůli tomu se na něm vytvářely matoucí odlesky.