Apple na svém oficiálním YouTube kanálu zveřejnil novou reklamu o bezpečnosti webového prohlížeče Safari. Originálně ztvárněný boj proti šmírování na internetu natočil český režisér Ivan Zachariáš.
Dvouminutový spot s názvem „Flock“ (česky Hejno) s dystopickým nádechem nápadně připomíná slavnou scénu ze snímku Ptáci (1963) od Alfreda Hitchcocka. Námětem jsou sledovací kamery připomínající ptáky, kteří pronásledují a napadají lidi ve snaze sledovat jejich data o prohlížení.
Každý pták byl navržen v závislosti na svém prostředí. Třeba ti, kteří se vyskytují v blízkosti oceánu, mají podobu racků a jsou pokryti rzí. Kamery v potemnělých garážích zase připomínají netopýry.
Hejno se s každou sledovací kamerou rozrůstá a sledování se stává čím dál více zneklidňujícím. „Horor“ končí ve chvíli, kdy uživatelé iPhonu začnou používat Safari na ochranu soukromí.
Kampaň naznačuje, že na rozdíl od jiných prohlížečů je v případě Safari správa soukromí v rukou uživatelů. Apple například umožňuje bránit sledování napříč stránkami nebo se odhlásit ze sledování aplikací třetích stran. Společnost se také již několik let snaží znemožnit „snímání otisků prstů“ ve svých zařízeních.
Krátký film vytvořila kreativní agentura TBWA/Media Arts Lab v čele s českým režisérem televizních reklam Ivanem Zachariášem. Znát ho můžete díky oceňovaným seriálům HBO Europe, jako jsou Pustina a Bez vědomí. Vyjma spolupráce s Applem figuruje jeho jméno v kampaních značek Nike, Honda, Volvo a Volkswagen. Z jeho dílny pochází i oceňovaný klip na pivo Stella Artois.
Na animaci se podílelo také studio Legacy Effects, které v minulosti vytvořilo mimo jiné postavu Baby Yody v seriálu Mandalorian.