Americká společnost Apple se omluvila za reklamu na svůj nejnovější iPad Pro, která pobouřila řadu umělců a zákazníků. Společnost také uvedla, že nebude reklamu vysílat v televizi, jak původně plánovala, uvedla agentura Bloomberg.

Reklama, jež zobrazuje hydraulický lis, který drtí řadu předmětů, jako hudební nástroje, televizory, knihy, fotoaparáty, plechovky s barvou, vyvolala na sociální sítích negativní reakce.

Video mělo demonstrovat, jak byla kreativita stlačena do nejnovějšího iPadu. Řada kritiků však uváděla, že reklama ve skutečnosti zobrazuje, jak technologie likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ji dokonce označil za „ničení lidských dovedností“.

Viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci Tor Myhren v prohlášení pro časopis AdAge uvedl, že kreativita je v DNA Applu a pro firmu je nesmírně důležité navrhovat produkty, které ji podporují.

„Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jakými se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a uvádějí své nápady v život. Tímto videem jsme se netrefili a je nám to líto,“ dodal.

Reklama má na účtu na sociální síti X generálního ředitele Tima Cooka přes 56 milionů zobrazení. Je pod ní řada negativních reakcí.

Jeden uživatel napsal, že tato reklama ho účinně přesvědčila, že ke svému životu potřebuje méně technologie, jiní uvádějí, že nenávidí produkty Applu, či že na ně měla reklama opačný účinek, než firma chtěla.

Apple má vlastní marketingový tým, který vytváří řadu reklam firmy. Na některých kampaních spolupracuje také s agenturou Media Arts Lab. Není jasné, zda reklamu pro iPad Pro vytvořil Apple, nebo agentura.

Apple v úterý představil tablet s novým čipem navrženým pro úkoly umělé inteligence. Snaží se tak dohnat velké technologické konkurenty v závodě o dominanci v rozvíjejících se technologiích.

Nový iPad Pro má vylepšený displej a podle vyjádření firmy je doposud nejtenčím produktem Applu.