Vlastní software vyvíjí od dvanácti let a od třinácti se ho snaží i prodávat. Pár roků nato už staví firmy. Dvě z nich po dosažených úspěších prodal. Další dva startupy, které zakládal, jsou dnes v zisku a žijí si vlastním životem. Juraj Masár má mindset sériového podnikatele, který je ve zdejších končinách naprostým unikátem.
Pokud by však byl jeho aktuální projekt Better Stack, který jsme loni ocenili jako startup roku, posledním počinem v kariéře, vůbec by mu to nevadilo. „Jsme teprve na dvou procentech ze sta. Je to, jako bych měl v pokeru skvělé karty, hrozně si s nimi chci zahrát,“ říká CEO firmy, která má našlápnuto stát se dalším jednorožcem se středoevropskou krví.
Před pár lety založený Better Stack se vydal dobýt náročný trh monitoringu webů, kde proti němu stojí technologická konkurence z celého světa, někdy se zkušeností v řádu celých dekád. Vytváří nástroje, s nimiž dokážou vývojáři efektivně monitorovat dostupnost, stav a změny webových služeb. Roste u toho exponenciálním tempem a podle Masára se už překlopil do zisku.
„Díky inovacím ve správě databází dokážeme stavět produkt nové generace, která je výrazně lepší a levnější než předchozí,“ tvrdí. Dvaatřicetiletý Slovák sází na malý tým expertů, staví na zkušenostech z dřívějších byznysů a Better Stacku věnuje zhruba sto hodin týdně.
Jeho řešení už využívá zhruba 250 tisíc vývojářů a pět tisíc organizací, mezi kterými jsou soukromé firmy, vládní instituce i neziskovky. Mezi klienty má například americký softwarový kolos Salesforce, konzultační firmu Accenture, časopis Time nebo organizaci Unicef.