Na ten moment si Karolína Heligrová vzpomíná přesně. Před pěti lety stála uprostřed ohromného obchodu v New Yorku a nevěřila svým očím. Dlouhé regály byly plné výživových doplňků a nabídka tak rozsáhlá, že ji to uchvátilo. Tehdy ji ale ještě ani v nejmenším nenapadlo, že sama jednou na trh s výživovými doplňky vstoupí jinak než jen jako spokojená zákaznice.
Dnes Karolína Heligrová mluví nadšeně a dopodrobna o složení a kombinacích nejrůznějších surovin či prvků, recepturách doplňků nebo třeba o tom, jestli je na českém trhu vůbec místo pro nové značky. Krátce po začátku pandemie koronaviru se totiž rozhodla, že se po dlouhých letech v médiích pustí do něčeho nového.
K podnikání s doplňky stravy ji přivedla souhra několika náhod. Nahlodalo ji setkání se známým, který se už oboru věnoval, vzápětí se dostala ke švýcarské investiční společnosti Solaris Asset, která se rozhlížela, jak rozšířit své aktivity v Česku. Všechno si sedlo a Heligrová vloni s investicí od Solaris Asset uvedla na český trh novou značku WeCare.
„V doplňcích stravy je trh ohromně nasycený, a to jak český, tak globální. Ale většina firem se zaměřuje na jednotlivé vitaminy či minerály nebo dvousložkové kombinace. My jdeme jinou cestou,“ říká Karolína Heligrová.
S WeCare se rozhodla oslovit zákazníky komplexními doplňky stravy, které v jednotlivých výrobcích kombinují vitaminy, minerály, bylinné extrakty, aminokyseliny, medicinální houby, probiotika a řadu dalších složek. Díky tomu neřeší jen nedostatek některého z vitaminů, ale pomáhají s konkrétními problémy, třeba i obtížemi se spánkem, soustředěním nebo imunitou.
„Náš produkt pro vlasy řeší péči od folikul přes pokožku hlavy až ke kořínkům a také obsahuje látky, které potlačují stres, protože právě stres ovlivňuje vypadávání vlasů,“ popisuje na příkladu Heligrová.
Právě trh s takto komplexními doplňky podle ní zatím v Česku ani v Evropě zdaleka plný není. A hned během prvního roku se ukázalo, že Češi na novou nabídku slyší.
„Čekali jsme, že za první rok budeme mít zhruba pět set zákazníků, ale ve skutečnosti jsme jich získali dvojnásobek a přibližně polovina z nich se vrací opakovaně,“ říká žena, která si sama od zmíněného nákupu v New Yorku na vlastní kůži vyzkoušela, že kvalitní doplňky stravy mohou pomoci i s vleklými zdravotními obtížemi.
V Česku se ročně prodají výživové doplňky za téměř jedenáct miliard korun, trh každým rokem roste zhruba o pět procent a čeká se, že trend bude dál pokračovat. „Od pandemie vidíme, že se Češi chtějí starat o své zdraví čím dál víc a investují do prevence,“ poznamenává Karolína Heligrová s tím, že podobný vývoj se týká i většiny Evropy.
WeCare je na trhu jen rok, ale na vstup se firma začala připravovat už před třemi lety. Liší se nejen komplexními doplňky, ale i vlastním vývojem a výrobou v Česku i důrazem na špičkové složení a využití patentovaných látek.
Heligrová se spojila s farmakology, lékaři, biochemiky, nutričními specialisty a dalšími odborníky, kteří jednotlivé produkty a konkrétní receptury vyvíjejí na míru. Příprava nového výrobku trvá několik měsíců. „Kouzlo je v tom, že nejde jen o jednotlivé složky, ale i o to, jak se navzájem ovlivňují a jak se dá díky jejich kombinaci maximalizovat účinnost,“ doplňuje šéfka WeCare.
„Naše výrobky jsou sice dražší, ale je to dané tím, že obsahují vysoké dávky účinných látek. Místo několika doplňků stačí, když člověk užívá jeden s vyladěnou recepturou,“ vzkazuje Heligrová.
„Od začátku je pro mě zásadní, aby naše výrobky skutečně fungovaly. Nemohla bych stát za něčím, co nefunguje. A také jednoduše potřebujeme, aby se zákazníci vraceli, což se děje jen tehdy, když nabízíte špičkovou kvalitu,“ říká odhodlaně. „Chceme také šířit povědomí o tom, co všechno doplňky umějí, a ukazovat, že nemusíte hned sahat po lécích,“ dodává.
Nejprodávanějším produktem WeCare je doplněk pro krásu, který působí jako antiagingová terapie a obsahuje čtyři patentované látky a další prvky. Zájem je i o péči na vlasy a také podporu imunity a omega komplex. Stoupá též poptávka po méně obvyklé nabídce, jako jsou doplňky při menopauze, předmenstruačním syndromu nebo pro podporu libida. „Otevíráme témata, která jsou důležitá, ale o kterých se lidi často bojí mluvit,“ upozorňuje Heligrová a vzápětí zdůrazňuje, že celkový důraz na edukaci a vzdělávání veřejnosti ohledně prevence je pro ni osobně a WeCare zásadní.
Stejně jako na složení si mladá firma zakládá i na stylovém designu. A náhodný není ani anglický název značky. Tu totiž Heligrová od samého začátku buduje s plánem expandovat do zahraničí. Už teď sleduje trhy ve Skandinávii, Nizozemsku, Německu a Švýcarsku.
Nyní je ale na pořadu dne rozšíření distribuční sítě v Česku. WeCare totiž nespoléhá jen na přímý prodej přes e-shop, ale má i velkoobchod, který spolupracuje s víc než padesáti partnery v celém Česku, mezi něž patří například lékárny, kadeřnictví nebo třeba kosmetické salony. „Jakmile se etablujeme doma, půjdeme dál,“ tvrdí k nejbližším plánům šéfka WeCare rozhodně.