Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 3,8 procenta na 448 600 vozů. Poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou na evropském trhu.

Prodeje v západní Evropě vzrostly o 9,8 procenta na 260 800 vozů, ve střední Evropě o 3,3 procenta na 95 800 aut.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem dodávek o 24,1 procenta na 121 300 vozů. Následují modely Kamiq s růstem o 4,7 procenta na 61 100 vozů a Fabia s prodejem 56 800 aut, což je zvýšení o 17,5 procenta.

Na dalších místech jsou Škoda Karoq, modely Kodiaq a Superb, které přišly v nové generaci, a na sedmé pozici elektrický Enyaq s 30 600 prodanými vozy, což je meziroční pokles o 5,9 procenta.

Dodávky vozů koncovým zákazníkům na největším trhu v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 procenta na 91 100 aut, což představuje čtvrté místo na trhu. Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího, druhého místa v registracích.

Největšími trhy podle počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika s 41 300 vozy, Spojené království s 37 600 vozy, Polsko s 31 500 a Francie s 21 500 vozy.

Automobilce vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku provozní zisk o 26,1 procenta na 1,149 miliardy eur, tedy zhruba 29,2 miliardy korun.

Tržby nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy korun) z 13,748 miliardy eur, v přepočtu 349,5 miliardy korun.

Rentabilita tržeb se zvýšila z loňských 6,6 procenta na 8,4 procenta, což je nad dlouhodobým cílem automobilky. Investice klesly o desetinu na 823 milionů eur.

Podle předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera vstupuje Škoda do druhé poloviny roku se značnou energií, kterou prokázala v prvních šesti měsících. Zákazníci podle něj dobře reagují na nejrozmanitější a nejmodernější modelovou nabídku v historii firmy.

„Navíc se již připravujeme na to, že letos v říjnu dále rozšíříme naši plně elektrickou řadu o kompaktní SUV Škoda Elroq,“ uvedl.

Dodal, že společnost pečlivě sleduje možné nové výzvy na rychle se měnícím trhu a výsledky za první pololetí jí umožňují opatrný optimismus a postup vpřed s jistotou vycházející z pevných základů.

Nový model Elroq náleží do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě. Nové SUV s dojezdem 560 kilometrů je prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový design Modern Solid.

Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které uvede na trh v nadcházejících letech. Jde o městský crossover Škoda Epiq, který bude stát okolo 25 tisíc eur, tedy 625 tisíc korun.

Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního elektrického SUV značky. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v koncernové skupině objemových značek Brand Group Core.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.