Česká značka Bagind, zaměřená na kožené kabelky, batohy a tašky, má nového pětiprocentního spolumajitele. Do firmy vstupuje zakladatel firmy Shoptet a výrazná postava české e-commerce Miroslav Uďan. Bagind je letos sedmým rokem na trhu a míří na pětačtyřicetimilionový obrat.

Uďan posílí dvojici zakladatelů Lukáše Matějčka a Václava Staňka, člena našeho žebříčku 30 pod 30 z roku 2019. „Těším se na novinky, které budou postupně vycházet ven ještě letos, a na tu práci, jež nás na tom všem stejně baví asi nejvíc,“ komentuje spojení Matějček, který řídí Bagind od vzniku v roce 2017.

„Jsem takový amatérský naskakovač na trendy, tak jsem si řekl, že skočím i do tohoto dobrodružného a na lidská dramata bohatého segmentu,“ vyjádřil se na svém LinkedInu o novém spojení i sám Miroslav Uďan, který do společnosti vstupuje jako andělský investor.

„Jsem rád, že se mohu spojit s Lukášem a Václavem. Od první minuty, kdy jsem oba mládence potkal, jsem byl unešen jejich upřímným zapálením pro daný byznys a zákazníky,“ konstatuje Uďan.

Bagind se letos poprvé podíval za hranice, kde zaznamenal růst na německém trhu. Zároveň se značka podle svých slov více ponořila do udržitelnosti a skrze crowdfunding přitáhla tisíce drobných investorů.