Německá továrna Volkswagenu na baterie zůstane na poloviční kapacitě. Dceřiná firma koncernu PowerCo kvůli tlaku na náklady postaví v saském Salzgitteru zatím jen jednu ze dvou plánovaných linek. V pátek to uvedla tamní závodní rada. Automobilky se podle agentury Reuters přizpůsobují zpomalující poptávce po elektromobilech.
Technologický šéf koncernu Thomas Schmall ve čtvrtek na schůzce zaměstnanců ukázal snímek, na němž jsou znázorněny plány na výstavbu pouze jedné výrobní linky v závodě, uvedl mluvčí podnikové rady.
Továrna má prostor pro dvě linky, ale staví se pouze jedna a plány na druhou jsou pozastaveny.
„Je to jasné vyhlášení války zaměstnancům továrny,“ uvedl mluvčí odborářů. Zaměstnanci v Salzgitteru se podle něj obávají, že druhá linka může být zrušena v rámci širšího snižování nákladů ve společnosti.
Mateřský koncern v pondělí vydal přelomové prohlášení, v němž pohrozil uzavřením závodů a zrušením záruk na pracovní místa v kmenové značce Volkswagen.
Tento týden se konala řada setkání se zaměstnanci ve všech jejích závodech, kde vedení seznamovalo zaměstnance se svými záměry. Volkswagen dříve uváděl, že továrna v Salzgitteru bude postupně rozšiřovat kapacitu na čtyřicet gigawatthodin ročně. Nepředstavil ale žádný časový plán.
Německý koncern není v každém případě jedinou automobilkou, která v poslední době ustupuje od svých ambiciózních cílů v oblasti elektromobility. Například švédské Volvo Cars ve středu oznámilo, že ruší svůj plán, podle kterého mělo od roku 2030 nabízet pouze čistě elektrické vozy. Místo toho hodlá mít v nabídce i auta s takzvaným hybridním pohonem.