Váš LinkedIn profil se zobrazuje na prvních místech ve výsledcích vyhledávání při zadání vašeho jména do Googlu. Ať už si vás někdo vyhledá přes Google, nebo se podívá přímo na LinkedIn, právě váš profil na LinkedInu bude utvářet jeho dojem o vás. Vytvoření autentického, působivého a jedinečného profilu bude mít obrovský vliv na to, jak vás budou ostatní vnímat.
Přestože všichni používáme LinkedIn k tomu, abychom si prohlédli potenciální kolegy, obchodní partnery, klienty, uchazeče o zaměstnání, prodejce a dalších odborníky, kteří nás zajímají, mnoho lidí dělá u svého profilu tři velké chyby:
- Neberou jej tak vážně, jak by měli
- Aktualizují ho jen v případě významných kariérních změn
- Nevyužívají nové funkce, které by jim mohly pomoci zaujmout návštěvy na profilu
Tyto změny vám pomohou v tom, abyste na ty, kteří vás vyhledávají, udělali co nejsilnější dojem:
- Vylepšete svůj titulek
Titulek je nejdůležitější částí vašeho profilu, pokud jde o zobrazování na předních místech ve výsledcích vyhledávání. Je důležitější než všechny ostatní prvky profilu. Většina lidí používá jako titulek své současné zaměstnání a společnost. To je ale promarněná příležitost. Nejlepší vzorec, kterým se můžete řídit, je tento:
Pracovní titul + klíčová slova + zajímavost
Klíčová slova jsou všechna slova, se kterými byste chtěli být spojováni. V sekci Zajímavost se meze nekladou. Můžete popsat způsob, jakým děláte to, co děláte, proč děláte to, co děláte, nebo cokoli jiného, čím ostatní zaujmete. Máte na to 220 znaků. Použijte jich tolik, kolik potřebujete, aby byl váš titulek působivý.
- Přepracujte informace o sobě
Sekce O mně bude na LinkedInu nejčtenější verzí vašeho životopisu, proto investujte čas do toho, aby zaujala. Nejdůležitější je začátek. Když lidé navštíví váš profil, uvidí pouze prvních pár řádků. Těchto dvacet až třicet slov musí být přesvědčivých. Lidé si jinak možná ani nerozkliknou zbytek, aby se o vás dověděli více. Zaměřte se na úvodní část a pak následujte tato pravidla:
- Pište v první osobě. Pomůže vám to navázat se čtenářem spojení.
- Asi třicet procent by měly tvořit osobní informace, jako jsou vaše zájmy, životní cíl, hodnoty a mimopracovní aktivity. Díky tomu budete působit sympaticky.
- Použijte tolik z povolených 2600 znaků, kolik potřebujete, k odvyprávění svého příběhu, ale vynechte zbytečnosti. Dbejte na to, aby každá věta váš příběh podpořila.
- Zdůrazněte své dovednosti
Vaše dovednosti se nyní zobrazují ve spodní části sekce O mně, takže pravděpodobně ovlivní to, jak vás lidé budou vnímat. LinkedIn zobrazuje vaše hlavní dovednosti v chronologickém pořadí podle počtu potvrzení, která jste obdrželi. Toto pořadí nemusí odrážet to, jak chcete být vnímáni. Skvělou zprávou je, že při úpravě sekce O mně můžete změnit pořadí svých dovedností pomocí funkce přetahování.
- Zaměřte se na sekci Vybrané
Sekce Vybrané je velmi užitečná, protože:
- se zobrazuje blízko horní části vašeho profilu (hned pod sekcí O mně / Dovednosti).
- Je to poměrně velký prostor pro budování osobního brandu.
- Umožňuje vám prezentovat multimediální obsah – obrázky a videa, která poukazují na vaše hlavní myšlenky.
Pokud již sekci Vybrané používáte, dbejte na její aktuálnost. Můžete přidávat další položky a měnit jejich pořadí tak, abyste podpořili způsob, jakým chcete, aby vás ostatní vnímali.
- Získejte nová doporučení
Většina vašeho profilu je o vás. Doporučení jsou příležitostí, jak zvýšit svou důvěryhodnost tím, že se ostatní podělí o svůj dojem z vás. A většina profilů, které jsem viděl, mělo alespoň pár doporučení. Problém je, že většina z nich byla opravdu stará. Nová přidávejte alespoň jednou ročně.
Kvalita vašeho profilu na síti LinkedIn ovlivní váš kariérní úspěch. Využijte ho jako smysluplný způsob, jak udělat dobrý první dojem a navázat kontakt s ostatními. Váš profil by měl být zároveň lidsky sympatický i důvěryhodný. Udržujte ho aktuální a dejte tak ostatním najevo, že vám na něm záleží.