Škoda Group a Hyundai Motor Company budou spolupracovat na vývoji vodíkových technologií a energeticky efektivních řešení pro mobilitu.
Memorandum o porozumění, které kooperaci odstartovalo, podepsali v pátek na Česko-korejském obchodním fóru v Praze generální ředitel a výkonný předseda představenstva Škody Group Petr Novotný a Ken Ramírez, viceprezident společnosti Hyundai Motor Company.
„Jsme přesvědčeni, že vodík bude spolu s energeticky efektivními řešeními hrát zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost. Cílem spolupráce s Hyundai Motor Company je umožnit nám podívat se za hranice jednotlivých států a prozkoumat širší trhy, kde mohou mít tyto technologie větší dopad,“ řekl Novotný.
Spolupráce podle něj přinese do globálního ekosystému mobility inovativní, ekologicky šetrná řešení, která posunou čistší energii do regionů, kde je jí nejvíce zapotřebí.
„Cílem našeho partnerství se Škodou Group je urychlit zavádění vodíku, což by přispělo k rozvoji vodíkové technologie a uhlíkové neutrality na globálních trzích včetně Česka,“ řekl Ramírez.
Obě skupiny, které považují vodík za klíčový pilíř při budování udržitelné budoucnosti, společně usilují o vedoucí postavení v rychle rostoucím vodíkovém průmyslu. „A to vytvářením pozitivních synergií mezi naší technologií palivových článků a produkty a projekty mobility Škody Group,“ dodal.
Memorandum o porozumění se zaměřuje na studium a zavádění systémů vodíkových palivových článků a energeticky efektivních technologií mobility i na zkoumání příležitostí i mimo tuto oblast.
Hyundai Motor bude zkoumat možnosti sdílení své technologie palivových článků, což urychlí zavádění ekologické mobility na globálních trzích, kde působí Škoda Group. Společnosti rovněž zpracují studie proveditelnosti aplikací vodíkových palivových článků pro širokou škálu využití mimo oblast mobility.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, která je rovněž součást skupiny PPF, zvýšila loni meziročně tržby o jednaosmdesát procent na 33 miliard korun.
Loni dodala 400 vozů, meziročně o osmaosmdesát procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů. Zaměstnává přes osm tisíc lidí v několika výrobních závodech v Česku a ve Finsku. Obchodní jednotky má v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině.