Začínal s designovými knihovnami, bytovými doplňky a vázami, které se vystavovaly po celém světě. Dnes je jeho firma Streetpark druhým největším tuzemským výrobcem městského pouličního vybavení a veřejný prostor dotváří nejen v Česku, ale i ve dvou desítkách dalších zemí. „Dobrý veřejný prostor znamená, že se v něm lidé cítí lépe,“ říká majitel Streetparku Jan Padrnos.

Designový věšák, který Jan Padrnos před lety vymyslel pro svou rodinu, se prodává přes českou nábytkářskou firmu Ton po celém světě. Neméně úspěšné je i jeho městské pouliční vybavení, které dodává do dvou desítek zemí, a zájem v zahraničí o jeho produkty kontinuálně roste. 

Cesta designéra a podnikatele Jana Padrnose k úspěchu ale nebyla vůbec jednoduchá. A ačkoli se mu v současné době nebývale daří a otevírají se před ním nové možnosti, přemýšlí už i o tom, že své dílo za pár let předá. „Nechci být jako můj táta, který ještě v 84 letech podniká a stále řídí svou firmu,“ říká podnikatel. 

Jan Padrnos od dětství snil o tom, že bude architektem. V době, kdy se rozhodoval o své budoucnosti a chtěl se přesunout z malého města do Prahy, ale měl omezené možnosti.

„Mohl jsem se přihlásit na vysněnou architekturu, ale brali tam jen jednoho ze sedmi zájemců a naši to politicky příliš nevylepšovali, takže mi hrozila spíš dvouletá vojna než architektura. Druhou možností bylo přihlásit se na strojírenskou fakultu, kde brali každého. Neriskoval jsem a šel jsem studovat strojařinu. Dodnes mě to trochu mrzí,“ přiznává na úvod podnikatel, který nyní vyrobí asi čtyři a půl tisíce kusů mobiliáře ročně.

Streetpark nepotřeboval ani vystavovat na zahraničních veletrzích. Klienti nás začali oslovovat sami.

Jan Padrnos