Projekt FaceUp měl původně sloužit jako zbraň k prevenci šikany na školách, postupně se však z nástroje náctiletých podnikatelů z Brna stal produkt, který k nahlašování protiprávního jednání využívají firmy po celém světě. Od investorů v čele s Ondřejem Frycem teď firma získává sedmdesát milionů korun na další růst.

Platforma, která vznikla původně jako školní projekt trojice brněnských studentů proti šikaně aktuálně působí v šedesáti státech na všech kontinentech. Kapitál, který chce firma využít na další posílení expanze i na vývoj produktu, do ní teď vkládají Reflex Capital v čele se zakladatelem Mallu Ondřejem Frycem, Tilia Impact Ventures investorky Silke Horákové a Lighthouse Ventures Michala Zálešáka. 

„Tým FaceUp nás zaujal nejen pozoruhodnou globální trakcí, ale i skvělým zakladatelským týmem, kde se potkává ambice, kompetence i dobré srdce,“ komentuje investici Ondřej Fryc, zakladatel Reflex Capital. „Většinu našeho vědomého času trávíme buď ve škole, nebo v práci. Obě prostředí mohou být velmi toxická, ať už kvůli šikaně, bossingu, politikaření, korupci a tak dále. To nám ze života může udělat peklo,“ přibližuje Petr Vítek, partner fondu Tilia Impact Ventures. 

Investice přichází po úspěšném roce FaceUpu. Jen loni překročil své plány téměř o čtvrtinu a celkem utržil osmadvacet milionů korun. Obrat firmy o rok dříve přitom činil 7,5 milionu korun. 

„Produkt nyní posouváme do komplexnější platformy pomáhající firmám budovat speak-up culture (prostředí, kde se pracovníci nebojí svěřovat se svými nápady či obavami – pozn. red.). Tu vnímáme jako základní nastavení všech firem, které chtějí svým zaměstnancům umožnit bezpečně a bez obav klást otázky, sdílet nápady nebo mluvit o problémech a komplikacích,“ popisuje David Špunar, jeden ze zakladatelů FaceUp Technology a člen výběru 30 pod 30.

„Zbylá část investice pak poputuje do růstu a expanze. Díky tomu budeme moci pomoct dalším desetitisícům uživatelů po celém světě,“ dodává.