Shoptet Balíky. To je stručné označení rozvojových plánů jednoho z významných hráčů tuzemské e-commerce scény. Po téměř dvou letech testování firma spouští novou technologii, která má zásadně zjednodušit odbavování zásilek.
Přes 41 tisíc podnikatelů už nebude muset vyjednávat o cenách s balíkovými přepravními firmami a spravovat logistické služby v několika systémech různých dopravců. „Získají výhodnější podmínky, než jaké by si vyjednali sami, a to v řádu minut,“ slibuje ředitel Shoptetu Samuel Huba.
Technologie má zjednodušit podnikání i těm nejmenším podnikům. Její součástí bude nejen objednávka přepravy, ale i tisk štítků a sledování dat spojených s dopravou přímo z administrace e-shopu.
„Naším cílem není budovat vlastní síť výdejních míst. Služba Shoptet Balíky je zaměřena na to, aby podnikatelům výrazně zjednodušila expedici zásilek. Integrací hlavních dopravců jako Balíkovna, PPL a dalších přímo do naší platformy umožníme e-shopům přístup k přepravním službám bez nutnosti složitých jednání s dopravcem,“ vysvětluje Samuel Huba hlavní důvody, proč do novinky investovali desítky milionů korun.
Firmu začali budovat před patnácti lety podnikatelé Tomáš Krejčí a Miroslav Uďan, o něco později k nim přibyl investor Ondřej Tomek. Shoptet pronajímá podnikatelům hotová technická řešení pro provozování e-shopů. Od té doby se firma posunula k širšímu spektru služeb.
Premium využívají větší internetoví obchodníci, když mohou pracovat se vzhledem i funkčností, Shoptet Pay zahrnuje vlastní platební bránu i platební terminály a rovněž marketingový nástroj Shoptet Kampaně, který pomocí umělé inteligence pomáhá podnikatelům se spuštěním a správou reklamních kampaní.
V Česku, na Slovensku a v Maďarsku přes platformu provozuje e-shop přes 41 tisíc podnikatelů. Loni u nich zákazníci utratili dohromady 66 miliard korun, o šestnáct procent víc než o rok dříve. To je podle odhadů víc než dvakrát tolik, než kolik činí obrat pěti největších e-shopů na tuzemském trhu.