V nabídce amerického fastfoodu McDonald’s již nebudou hamburgery s rostlinnými náhražkami masa. V USA po nich prý nebyla dostatečná poptávka.

McDonald’s spustil prodej takzvaných McPlant burgerů v roce 2021. Bezmasá alternativa hamburgeru se u zákazníků největšího světového řetězce rychlého občerstvení nesetkala s velkou oblibou. Vzhledem k trvale nízké poptávce i ve velkých městech ho řetězec vyřadil ze své stálé nabídky.

Šéf amerického McDonald’s Joe Erlinger potvrdil, že vegetariánský burger se nesetkal s úspěchem nikde v Americe. Rostlinnou placku, která v McPlant nahrazovala maso, vyvinula společnost Meki ve spolupráci s Beyond Meat a vyráběla se z brambor a rýže. Testování McPlant začalo v listopadu 2021 a zpočátku se v Texasu, Iowě, Louisianě a Kalifornii prodávalo přibližně pět set kusů týdně.

V únoru 2022 se tak McDonald’s rozhodl zařadit veganský burger do stálé nabídky i v San Franciscu a Dallasu. Zjišťoval přitom, jak oslovuje městské a venkovské spotřebitele. Po počátečním zájmu zákazníků však prodej McPlant burgerů dramaticky klesl – ve městech se denně prodalo pouze dvacet rostlinných verzí, zatímco v ostatních pobočkách tři až pět.

Bezmasý hamburger se dostal do základní nabídky McDonald’s i v některých evropských zemích. Velký úspěch zaznamenal ve Velké Británii a oblíbený je také v Německu nebo Portugalsku.

Jinde v Evropě se mu však, podobně jako v USA, přilákat spotřebitele příliš nedaří. McDonald’s je také kritizován za to, že bezmasý hamburger, který by mohl oslovovat i veganskou klientelu, byl nabízen se sýrem z kravského mléka a vaječnou majonézou.