Počet Čechů s přístupem ke streamovacím videoslužbám se loni zvýšil zhruba o sto tisíc na 2,6 milionu lidí.

Největší podíl má stále Netflix, mezi významné hráče na českém trhu patří také HBO Max, SkyShowtime a Disney+ a rovněž domácí služby Voyo a Prima+, vyplývá z analýzy distribuční společnosti Axocom.

„Největší na trhu je Netflix. Tomu pomohlo omezení sdílení hesel. Přičemž celkově stále platí, že i přes toto opatření Češi i nadále ve velkém hesla sdílejí, zejména tedy u dalších služeb. Tam se počty uživatelů různě mění a přelévají, nejčastěji v závislosti na marketingových akcích a nabídkách,“ uvedla ředitelka Axocomu Erika Luzsicza.

Zatímco Netflix a další zahraniční služby počty uživatelů nesdělují, platforma Voyo podle televize Nova měla na konci minulého roku v České republice a na Slovensku 650 tisíc předplatitelů.

Prima+ rok po svém spuštění dosáhla na 125 tisíc předplatitelů a celkem jeden milion lidí službu využil.

„První rok fungování Prima+ počtem registrovaných uživatelů i předplatitelů předčil naše očekávání. Věříme, že podobně úspěšný bude i letošní rok, proto připravujeme celou řadu prémiového lokálního obsahu, který je klíčový pro naše uživatele, a v tomto směru bychom rádi výrazně rozšířili svou nabídku,“ uvedl ředitel VOD skupiny Prima Josef Beneš.

Podle Axocomu jsou Češi citliví na cenu předplatného. Pokud by služba podražila nebo omezila sdílení hesel, až třetina by uvažovala o jejím zrušení nebo přechodu ke konkurenční nabídce.