Elektrická ofenziva neopadá. Automobilky dokázaly, že postavit elektromobil není nic nemožného. Zákazníci z bohatších částí světa zase dávají najevo, že jsou ochotni v takových autech jezdit. Teď je potřeba udělat další krok. Na jeho konci mají stát ve velkém vyráběná elektrická auta za cenu dosažitelnou masám. Volkswagen už nakročil, ostatní se chystají. Na co dalšího se můžeme těšit?

Audi Activesphere

Pro přípravu koktejlu si nachystejte: SUV, kupé a pick-up. Spojit tyto tři ingredience se může jevit jako šílenství, ale nebojte se. Všechno pořádně protřepejte a jako výsledek získáte koncept elektromobilu Audi Activesphere s výkonem 442 koní a dojezdem až 600 kilometrů.

Umí třeba to, že zadní sklo zasune nad střechu, takže vám za zády vznikne otevřený zavazadlový prostor. Auto si ale pořád uchovává design kupé. Uvnitř se žije v rozšířené realitě. Díky ní a hi-tech brýlím se možná jednou radikálně promění interiéry aut. Ovládací prvky se totiž nově vznášejí před funkčními elementy, k nimž patří.

Pro představu dva příklady: Ovládání klimatizace se objeví před výdechem ventilační soustavy, ovládání audia nad reproduktorem. Cestující pak jen zaostří zrak a mávne rukou. Hotovo, sbohem tlačítka, sbohem dotykové displeje.

Rolls-Royce Spectre

Letošek je ten rok, kdy zákazníci usednou do prvního elektrického auta v historii značky Rolls-Royce. Dostal název Spectre. Přízrak. Cena vozu se soškou Spirit of Ecstasy na kapotě se pohybuje kolem deseti milionů korun, ale jak je u britské značky zvykem, na limity se tady nehraje.

Forbes Digital Premium