Výrazné snížení počtu letů i cestujících v pandemii s sebou přineslo nečekaný problém. Občerstvení, které by se jinak podávalo během letů, teď nemá kdo jíst a pít, případně je jeho konzumace v rámci opatření proti šíření koronaviru na palubě zakázaná. Takže se hromadí ve skladech a nemá ho kdo spotřebovat.

To se týká i stovek láhví vína aerolinek American Airlines. Ty se rozhodly přebytek láhví nenechat ležet jen tak a založily službu, díky které budou zákazníkům každý měsíc doručovat vybrané láhve ze zásob, které by se jinak vypily na palubě letadel.

Služba, se kterou aerolinky přišly, má dvě varianty. Zákazníci si buď mohou koupit jednotlivé láhve, nebo si zaplatit vinné předplatné. To vyjde na 99 dolarů měsíčně (něco přes dva tisíce korun) a domů vám v rámci něho doručí tři láhve.

Výběr zahrnuje láhve, které jinak mají na výběr cestující v bonusovém flagship programu, od láhví za 13 dolarů po set tří láhví šampaňského za 300 dolarů.

Ochutnávka toho, co si dopřávají pasažéři v první třídě, ale nemá za cíl jen nalákat stávající zákazníky, aby při příští rezervaci letu lístek upgradovali. Podle vyjádření pro CNN v aerolinkách doufají, že jim služba pomůže aspoň trochu snížit ztráty – očekávají totiž, že příjmy z vinného předplatného, spuštěného minulý týden, za první tři měsíce dosáhnou výše mezi 40 a 50 tisíci dolary.