Neúspěšný prezidentský kandidát a předseda hnutí ANO Andrej Babiš výzvou k sázení na prezidentské volby s příslibem zisku neporušil zákon o regulaci reklamy. Dospěl k tomu Krajský úřad Středočeského kraje, který se případem zabýval na základě anonymního podnětu.

Den před zahájením druhého kola volby hlavy státu Babiš vyzval lidi, aby na něj sázeli. Ve volbách ale šéf ANO neuspěl, a sázky na něj tak lidem propadly. Na sociálních sítích to spustilo vlnu kritiky. Podněty obdržela vedle krajského úřadu i policie.

Po Babišově výzvě se u Fortuny spustila vlna nových registrací. „V historii Fortuny skoro nepamatujeme takové velké množství registrací nových klientů během několika málo dní,“ uvedl již dříve Michal Hanák z Fortuny. Většina z nově registrovaných podle něj sázela právě na Babiše. „Byly to sumy od pěti set korun do vyšších desetitisíců,“ dodal pro CNN Prima News.

Na konci ledna ministerstvo financí uvedlo, že touto výzvou mohl Babiš porušit zákon o regulaci reklamy. „Ministerstvo financí již dříve uvedlo, že čistě z pohledu zákona o hazardních hrách, kterého jsme gestorem, obecně nespatřujeme v daném prohlášení porušení zákona, které by mohlo být sankcionováno. Je nicméně otázkou, zda se nemohlo jednat o reklamu na hazardní hru v rozporu se zákonem o regulaci reklamy,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Weiss.

Kontrolu dodržování zákona o regulaci reklamy zajišťují živnostenské úřady. V tomto případě se věcí zabýval odbor legislativně právní a krajský živnostenský úřad na středočeském krajském úřadě. Podle mluvčího Davida Šímy dospěl k závěru, že nebyl porušen zákon o regulaci reklamy. Ve sdělení na sociálních sítích údajně nebyly nalezeny znaky reklamy tak, jak jsou definovány v příslušném zákoně.