Internetový obchod se spodním prádlem Astratex, patřící pod holding Hartenberg ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše, plánuje letos vstoupit na německý a rakouský trh. Možný je i vstup do Švýcarska.

E-shopy v Německu a Rakousku by měly začít fungovat pravděpodobně v létě nebo ve druhé polovině roku. Spuštění prodeje pak bude mimo jiné záviset na připravenosti IT systémů či omezeních na trzích v souvislosti s pandemií koronaviru.

Zájem firmy rozšířit svůj dosah na Německo je podle marketingového ředitele společnosti Karola Guláše logický: „Jedná se o největší maloobchodní trh a zároveň největší trh s módou v Evropě. V této zemi plánuje Astratex navíc prodej přes e-shop Amazon. Do Rakouska se Astratex vrací po dvou letech.“

Astratex loni zvýšil tržby meziročně o 20 procent na 804 milionů korun. Na český trh připadá asi polovina prodejů. Mimo to firma působí také v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Řecku, na Slovensku a od loňského roku také na Ukrajině.

Společnost vznikla v roce 2000. Specializuje se na prodej dámského spodního prádla a plavek, zákazníci v e-shopu najdou ale i pánské zboží, sportovní prádlo, ložní prádlo nebo doplňky do bytu.