Internetový prodejce spodního prádla Astratex patřící do skupiny Hartenberg ze svěřenských fondů bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO) loni poprvé utržil přes miliardu korun.

Tržby dosáhly 1,2 miliardy korun, což byl proti roku 2020 růst o 48 procent. Čistý zisk měla společnost meziročně zhruba trojnásobný, činil 96,5 milionu korun.

Firma rozšířila nabídku zboží, vstoupila na německý trh a navázala spolupráci s mezinárodním internetovým obchodem Amazon. V úvodu letošního roku měl negativní vliv na tržby Astratexu rusko-ukrajinský konflikt. Firma to uvedla ve výroční zprávě zveřejněné ve Sbírce listin. Na uveřejnění hospodářských výsledků upozornil server E15.

Na konci loňského roku Astratex působil na jedenácti trzích – vedle České republiky a Německa funguje například také na Slovensku, v Polsku, Řecku, Chorvatsku či na Ukrajině. Další zákazníky loni obsloužil prostřednictvím partnerských obchodů, například Amazonu.

Firma letos plánuje mimo jiné pokračovat v expanzi, hledání nových dodavatelů a rozšiřování nabídky produktů. Vylepšovat chce funkce internetového obchodu, neustále shání experty na online marketing a IT.