skip to main content

Baťův kanál v novém. Turistický hub je první vlaštovkou z miliardové modernizace

Příznivci vodní turistiky a vůdci malých plavidel budou mít letos zase o něco větší prostor pro své hobby i vyžití. Dnešním dnem, tj. v sobotou 29. května, se totiž slavnostně otevírá aktuálně vůbec největší a nejmodernější veřejný přístav v České republice přímo v srdci turisticky atraktivní lokality.

Jde o přístav ve Veselí nad Moravou přímo na Baťově kanálu, který v posledním roce a půl procházel celkovou modernizací.

Ta si vyžádala téměř sto milionů korun a s úpravou koryta Moravy v okolí Veselí se investice přehouply přes 120 milionů korun.

Reklama

„Jsme velmi rádi, že se ve Veselí nad Moravou podařilo zrealizovat hned tři velké investiční akce – jedna je v gesci města, další probíhaly pod záštitou Ředitelství vodních cest: Povodí Moravy,“ uvedl starosta města Petr Kolář.

„Kooperace mezi Ředitelstvím vodních cest ČR jako provozovatelem veřejného přístavu a městem je základem úspěšné nabídky služeb na vodě i na břehu, aby přístav byl bezpečným a atraktivním útočištěm pro turisty putující po vodní cestě,“ dodal Lubomír Fojtů, šéf ŘVC ČR, která se s využitím finančních prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury stala hlavním investorem stavby.

Přístav díky modernizaci zvýšil kapacitu lodí z jedenácti na celkových pětatřicet. A bude vybaven veškerými službami. Návštěvníci budou moci využít restauraci, nové vyhlídkové molo, kotvící pak kromě toho i servisní centrum, elektrické přípojky, možnost doplnění zásob vody nebo naopak vylití chemického odpadu.

Na Baťově kanálu byl v sobotu otevřen modernizovaný přístav ve Veselí nad Moravou | Foto Úřad vlády ČR
Reklama

Veselský přístav pak bude vůbec jako první na Baťově kanále nabízet i tankování pohonných hmot do plavidel.

Modernizace přístavu a okolního koryta Moravy je dobrou zprávou i pro cyklisty a pěší. Přes celou zimu totiž pokračovaly práce na odstraňování nánosů ze dna řeky společně se zpevňováním břehů lomovým kamenem. V celém tomto úseku se opravila také stezka, která umožní pohodlný pohyb chodců i cyklistů podél Baťova kanálu.

Novodobá historie rekreačního využití Baťova kanálu je spojena právě s městem Veselí nad Moravou. První přístav zde byl vybudován před dvaceti lety a tehdy turisté začali brázdit zdejší vody.

Předplatné Forbesu

Po dvou dekádách je Baťův kanál páteří turistického ruchu regionu, který ročně navštíví 90 tisíc turistů. Baťův kanál je nyní splavný v úseku od Otrokovic po slovenskou Skalici a měří padesát kilometrů. Za pár let se má ze severní strany protáhnout až do Kroměříže a z jihu k Hodonínu a jeho délka bude činit celkem 75 kilometrů.

Modernizace přístavu ve Veselí nad Moravou je tak jen první vlaštovkou. Národní investiční plán počítá s tím, že do roku 2030 na modernizaci Baťova kanálu vynaloží celkem 1,9 miliardy korun.

Podle ředitele Ředitelství vodních cest Lubomíra Fojtů je v plánu i vznik hned několika nových přístavů například v Hodoníně, Starém Městě u Uherského Hradiště a v Napajedlech.

Letos v září začne výstavba plavební komory v Rohatci u Hodonína, v roce 2022 pak komora v Bělově.

Reklama
Reklama