Matěj Sysel vystudoval scénografii a chtěl animovat filmy, do života mu ale vstoupila osmdesátková Yamaha SR 500. Díky ní se rozhodl, že nepůjde světem multimédií, ale začne stavět motorky. V roce 2014 založil garáž Gas and Oil Bespoke Motorcycles a dnes je v Česku průkopníkem ve stavění motocyklů do stylu café racer.

A protože se svým parťákem na dvou kolech jezdí dost často na výlety (mimochodem doporučuji jeho Instagram) a právě začala sezona, tady máte od Matěje tři ultimátní tipy. Tentokrát po Čechách, od středu na jih.

Asfalt je tady libový a i ty největší okrajovky jsou hladké a vyžehlené jako perský koberec. A jako bonus dokonalá příroda všude kolem.

Slapská vyhlídka trochu jinak

Na mapě se dočtete, že se jí říká Rabyňská, ale všichni mopeďáci jí říkají Slapská. Je populární proto, že k ní vede několik opravdu krásně táhlých zatáček. Asfalt na středočeské poměry je více než lepší. Vyrážíme z Prahy ovšem ne podél Vltavy, ale podél Berounky.

Takže Radotín, Černošice, Dobřichovice, zatím nuda, ale teď to začíná být trochu zajímavé. Všenory a za vsí to stáčíme na Klínec a užijem si krásnou lesní silničku, dál Klínec, vlevo směr Bojov. Přijíždíme do Bojova a po levé straně máme vlakovou zastávku, před ní odbočujeme vlevo a sjíždíme k brodu.

Ten bych nedoporučoval, klouže jak čert, ale vedle něj je bytelná lávka. Endurová vložka nás dovede do Hvozděnic. Dáváme se doleva a jedeme směr Bojanovice, hned za vesnicí uhýbáme vpravo a silničkou mezi poli až do Štěchovic. Tam se už klasicky vydáme na Slapy a Slapskou přehradu a dál až na vyhlídku.

Cestou zpět na Prahu pak můžete zakotvit v Davli, kde je skvělá řecká Taverna Thessaloniki, ve které si dejte chobotnici nebo pečenou fetu s rajčaty. (Vltavská 168, Davle)

Jihočeské Tourist Trophy

Startujeme v Českém Krumlově a práskneme to na Větřní a Zátoň a Vyšší Brod, silnice jde podél vody, zatáčky jsou opravdu krásně dlouhé. Před Rožmberkem si dejte pozor, zatáčka se v druhé půlce více zavírá, a pokud v ní budete moc rychlí, může nastat problém, už tam pár smrťáků bylo.

Pro ty, co cestu do Vyšáku podél řeky znají, doporučuji za Zátoní odbočit vpravo na Malšín a vzít to přes kopec. Silnička je užší a zatáček na ní je ještě více, nejsou tak táhlé, ale krátké v rychlém sledu. Z Vyššího Brodu pak na Loučovice a Frymburk a pokračovat na Šumavu.

Nebo se vrátit přes Světlík zas na Krumlov. Tenhle úsek mi pokaždé připomene slavný závod Tourist Trophy, kde závodníci jezdí na otevřeném okruhu, v maximální rychlosti mezi domy a přes louky. Cesta podél řeky má minimum rovinek a je tak potřeba se soustředit neustále na zatáčky.

Já moc rád pokračuju směr Šumava. Tedy na Volary a Lenoru, pak na Kvildu. To už je pěkně velký výlet. Pokud zůstanete u krumlovksé trasy, za Krumlovem na vás čeká v Mírkovicích Svachovka, kde si dejte pstruha z rybníku nebo pivo Glokner z místního pivovaru. (Svachova Lhotka 1, Mírkovice)

Jihočeská Kanada

Česká Kanada je prostě překrásná, samé silničky a silničky. Rád jezdím na bizoní farmu v Rožnově. Rád se toulám kolem Landštejnu a pak Český Rudolec.

Někdy se vydávám do České Kanady spodní cestou kolem hranic. Tedy Nové Hrady (výborná domácí zmrzlina kousek od hradu) dál na České Velenice, Suchdol nad Lužnicí, kde je nejhezčí pískovna, kterou znám. Voda má barvu jak Jadran v Itálii.

Pískovna je velká a dají se najít pěkná místa bez lidí. Několikrát jsem se do areálu dostal i na motocyklu a představoval jsem si, že závodím na Dakaru. Jinak pokračujeme na Chlum u Třeboně, Stráž nad Nežárkou, Nová Bystřice a Kanada je naše.

Můžete to protáhnout buď do slavonické Besídky, nebo do Telče, kde vám v bistru Café Friends udělají třeba polívku nebo risotto a italské kafe. (Palackého 25)