Představitele automobilového průmyslu nadále znepokojuje globální nedostatek čipů, který narušuje výrobu aut v době, kdy se poptávka zotavuje z útlumu způsobeného pandemií covidu-19. Informuje o tom agentura Reuters. Německá automobilka Volkswagen před dnešním zahájením šanghajského autosalonu uvedla, že potíže související s nedostatkem čipů ve druhém čtvrtletí nepolevily.

Podle šéfa čínských aktivit VW Stephana Wöllensteina je nyní těžké odhadovat, jak velké výrobní ztráty může firmě nedostatek čipů způsobit. „Je to jako hašení požáru,“ uvedl Wöllenstein. „V některých případech jsme přešli na jiné čipy a změnili dodavatele,“ upozornil.

Čínský trh je pro automobilky velmi důležitý, právě v Číně se však loni poprvé objevily zprávy o nedostatku čipů pro automobily. Tento nedostatek pak v březnu prohloubil požár továrny japonského výrobce čipů Renesas Electronics, napsala agentura Reuters.

Závod na severovýchodě Japonska zasáhl požár 19. března. V továrně se v sobotu podařilo obnovit výrobu, ale jen na zhruba deseti procentech dřívější výrobní kapacity. Dnes firma Renesas oznámila, že příští měsíc se výrobní kapacita továrny vrátí na úrovně z doby před požárem, píše agentura Kjódó.

Čínský trh zasáhlo šíření koronaviru už začátkem loňského roku, zemi se však podařilo epidemii rychle dostat pod kontrolu. V letošním prvním čtvrtletí se prodej nových osobních automobilů v Číně meziročně zvýšil o  76 procent na 6,48 milionu vozů.

Šanghajský autosalon je nyní se zhruba tisícovkou vystavovatelů největším automobilovým veletrhem na světě. Očekává se, že dvanáct výstavních hal do 28. dubna navštíví statisíce lidí, napsala agentura DPA.

Čína v roce 2009 vystřídala Spojené státy na postu největšího automobilového trhu světa. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce automobilů Škoda Auto.