Česká platforma Bezrealitky se od roku 2007, kdy ji spoluzakládal Jakub Havrlant, vypracovala na pozici jedničky přímých realitních transakcí i jeden z nejnavštěvovanějších českých realitních webů. Teď služba hlásí střídání na nejvyšší pozici.

Dlouhou dobu vedl portál jako CEO Hendrik Meyer, který se ale před dvěma lety posunul na pozici šéfa celé realitní skupiny European Housing Services (EHS), založenou investorem Markem Rosenbaumem. Pod skupinu dnes spadá nejen Bezrealitky, ale i Maxima Reality, Český nemovitostní trust nebo třeba startup Ownest.

Meyer se v letošním roce do vedení Bezrealitky dočasně vrátil, když na ředitelské pozici skončil Jan Škrabánek. Teď ale funkci předává Martin Ponzerovi, který dříve působil například v e-shopu Spokojený pes a posledních pět let zastával pozici manažera služeb v rámci českého internetového prodejce elektroniky CZC.cz.

„Hledali jsme člověka, který bude schopen propojit co nejefektivněji to, v čem jsme silní,“ komentuje personální změnu Hendrik Meyer.

Šéf EHS Hendrik Meyer, čerstvý CEO Bezrealitky Martin Ponzer a zakladatel startupu Ownest Martin Machala

„Prozákaznický přístup nás dlouhodobě definuje, stejně jako digitální kompetence, kterou teď můžeme prohlubovat a posouvat v důležitých detailech. Věřím, že mimo jiné právě tento přístup nám pomůže při další expanzi na náročné zahraniční trhy,“ vyhlíží budoucnost platformy.

Bezrealitky se chtějí pod Ponzerovým vedením posunout třeba v oblasti uživatelské bezpečnosti. „S nástupem prodeje nebo pronájmu nemovitostí přes sociální sítě a bazarové platformy se trh začal potýkat s rostoucím množstvím podvodů. Chceme se proto více profilovat jako místo, které dělá pro ochranu majitelů i zájemců o bydlení to, co jinde vůbec neřeší,“ tvrdí Ponzer.

V příštím roce chtějí Bezrealitky zdokonalit svůj bezpečnostní štít a více pracovat s prověřením zájemců i majitelů. Novinkou je například kontrola katastru a větší implementace čeká také umělou inteligenci.

„Uživatelům by mohla pomoci při konzultacích dohledáváním dalších důležitých informací o nabízené nemovitosti, které jsou často nejen v katastru, ale také v desítkách úředních reportů a tabulek. Odpovědět by tak dokázala například na to, jestli se dům nenachází v záplavové zóně nebo zda na něm není v katastru věcné břemeno,“ nastiňuje Ponzer.

Další novinkou je společný projekt Bezrealitky a hypotečního startupu Ownest, o kterém zakladatel a šéf Ownestu Martin Machala mluvil v říjnovém rozhovoru pro Forbes. Spolupráce má zajistit více než osmi tisícům klientů kupujícím přes Bezrealitky každý rok byty nebo domy možnost „digitální hypotéky“ na společném hypotečním portálu.

„Chtěli bychom také převrátit zažitý postup, kdy si zájemce nejprve vybere nemovitost a pak
teprve řeší financování. U něj se však rok od roku zvyšuje riziko, že z nejrůznějších důvodů
nedopadne. My nabízíme přesně opačnou cestu – napřed zjistit svou bonitu a následně
filtrovat nemovitosti, které odpovídají mému finančnímu profilu,“ vysvětluje Ponzer.

Cíle společného projektu nejsou malé. Kromě toho, že plánuje přinést nový způsob získávání hypotéky, se chce Bezrealitky zaměřit také na objem. Budoucí potenciál ročního objemu zprostředkovaných hypoték se podle jejích představitelů pohybuje na úrovni jedné miliardy.