Manželky, bacha, je to lest, jak setřást vaši pozornost! Váš manžel a dost dobře otec od rodiny sice objednal praktické kombi od BMW, jak znělo zadání, jenže… Ono je to tak „trochu“ jinak.
BMW M3 Touring je totiž kombi, se kterým každý víkend zmizí na tři hodiny neznámo kam. Vy budete ze začátku nervózní, kam zase jel. On se bude vracet rozesmátý, zpocený a s peněženkou lehčí o dva a půl tisíce, které zase nalil do nádrže na benzin.
Tohle BMW se tváří jako rodinné auto. Ono taky může být rodinné auto. Ve skutečnosti je to ale neuvěřitelná převlečená bestie, která by si klidně mohla ukradnout claim pražského streetwearového brandu Life is Porno, přeškrtnout Life a napsat Car, přičemž nikdo by se neodvážil protestovat.
Co byste taky čekali od kombi, které se naživo lidem poprvé ukázalo loni na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Když si v Mnichově odsouhlasili, že takové auto začne sjíždět z výrobní linky, museli mít v zasedačce zapnutou rušičku odposlouchávání a dokonale zatemněná okna.
V dnešní době orientované na elektromobilitu jde totiž o hrdinský a riskantní počin, který pro jeho účastníky může v budoucnu znamenat veřejné zostuzení a přisouzení viny za masivní požáry v Kanadě, potápějící se ostrovy v Pacifiku i vymírání jasoně dymnivkového.
Tenhle ďáblův stroj si totiž k elektromobilitě ani nečuchl. Šestiválec, 510 koní, zrychlení z nuly na sto za 3,6 sekundy a maximální rychlost 280 km/h. A také spotřeba vysokooktanového benzinu odpovídající apetitu velblouda po přechodu pouště, tedy pokud se bavíme o těch víkendových vyjížďkách, kdy k nákladům na palivo navíc musíte připočítat ještě rychle ubývající vzorek pneumatik.
Je to zábava, za kterou je nicméně potřeba zaplatit, což ale někoho, kdo za malý kombík z účtu převede minimálně 2,6 milionu, s příplatky pak klidně i milion víc, asi zas zase tolik netrápí.
Ty příplatky… Co třeba karbonová skořepinová sedadla za 135 tisíc? Sada kol za 165 tisíc, zadní karbonový difuzor za 105 tisíc, karbonová křidélka na nárazníku za šestnáct tisíc nebo čepičky ventilků za pětistovku?
To je jen krátká ukázka toho, jak si překvapivě blízko nakloněným prodejcem nechat propíchnout peněženku v náprsní kapse tak, že, zatímco on ji drží a nepouští, vám se hrot bodáku zarývá do kůže, košile se vám barví vlastní krví, ale vy při nabízení dalších a dalších, typicky karbonových prvků výbavy, dál a dál s úsměvem ve tváři kýváte hlavou jako smyslů zbavení.
Krása je jedna věc. Tohle auto, které je první „emkové“ BMW řady 3 s kufrem na velký víkendový nákup, je ale hlavně na ježdění. A když někdy vyměníte okresku za pronajatý okruh, tak klidně i na závodění a driftování, při kterém vás pneumatiky budou opouštět stejně rychle jako peníze během zmíněné konfigurace auta.
Zážitek radikálně zvyšuje možnost nastavení toho, jak se BMW pod rukama a pozadím chová. Základní volba je o tom, jestli chcete řídit čtyřkolku, nebo vsadit na režim 2WD, který z M3 Touring udělá čistou zadokolku. Pravověrní milovníci BMW v tenhle okamžik přepínají na variantu B.
V nabídce je tak několik možností továrního přednastavení, ale kdo si chce hrát, upravit si a pak následně krotit tuhle bestii podle svého, má taky možnost. Variant vlastního nastavení je spoustu. Jakmile je uložíte, stačí je jen aktivovat rudým tlačítkem na volantu.
Když si divoké BMW alespoň trochu ochočíte, zažijete řidičskou nirvánu. K ní vám pomůže oproti běžné „trojkové řadě“ zpevněná karoserie, přední pomocný rám i přitvrzený podvozek, který vám sice ochotně sdělí, kde na silnici leží po zimě neuklizený kamínek štěrku, ale zároveň pomůže zůstat na silnici ve chvíli, kdy byste si s jiným autem prohlíželi neprobádané hlubiny příkopu podél silnice.
Hlavní je ale brutální výkon pupeční šňůrou propojený se zvukovými efekty linoucími se ze čtveřice koncovek výfuku.
A hlavně ten pocit, kdy tohle všechno a dokonale pracuje spolu.