S extravagantním elektrickým skútrem Čezeta 506, nebo chcete-li prostě Prasetem, se víc než tři roky snažil uspět Brit Neil Eamonn Smith. Jenže zkrachoval. Teď s další designovou divočinou do zásuvky přichází BMW.

Cena je vlastně stejná. BMW svůj elektrický skútr prodává od 320 tisíc. Jenže několik základních rozdílů tu oproti čezetě je. Tím hlavním je skoro nekonečný polštář obří firmy, která si může dovolit i to, když se její novinka suše pojmenovaná BMW CE 04 hned nebude prodávat po stovkách tisíc kusů.

BMW CE 04

BMW s touhle věcí na dvou kolech, která by klidně mohla být součástí sci-fi Pátý element, přichází na rozdíl od čezety ve správný čas. Elektromobilita je něco, co už většinu lidí neděsí. A ty bohatší z měst, kteří tenhle skútr od BMW budou kupovat především, už vůbec ne. Naopak.

Je taky potřeba si říct, že je extravagance a extravagance. Prase extravagantní bylo. A je vlastně pořád. I to elektrické. Jenže pořád je to „jen“ retro. Když je vám třicet, je sranda se na něm svézt. Ale na denní ježdění po městě to chce něco ještě víc cool. Něco, na čem nejezdil váš otec. A to CE 04 prostě je. Jinak řečeno – retro botasky taky fajn, ale mladí víc nakupují yeezy.

A pak je tu internet, displeje, propojení s telefonem, jízdní režimy, výkon… A taky, což ale ale platí i pro elektrické Prase, ticho elektromotoru. Zprávu z mobilu si tak na BMW můžete přečíst na displeji motorky, který funguje i pro navigaci. Telefon přitom stačí mít v batohu na zádech nebo v kapse malé motorky, kde je i nabíjecí port.

Pokud jde o techniku, CE 04 slibuje dojezd až 130 kilometrů a s maximálním výkonem 31 kW (42 koní) v disciplíně „rozjezd na semaforu“ zrychlení z nuly na padesátku za 2,6 sekundy. Jenže na tuhle verzi už musíte mít řidičák na větší motorku. Kdo si bude chtít vystačit s papíry na auto, musí sáhnout po slabší variantě s 31 koňmi. V obou případech se dá ale dosáhnout na maximální rychlost 120 kilometrů za hodinu.

Zázrak
Vydání Forbesu Zázrak

A pak je tu dobíjení. Při úplně vybité baterii nabíjení ze zásuvky zabere víc než čtyři hodiny. Řešením tak může být rychlonabíječka s výkonem 6,9 kW, tahle doba se s ní zkrátí na hodinu a čtyřicet minut. Dobré je, že skútr se dá dobíjet i na klasických dobíjecích stanicích pro auta.

Elektrické Prase umřelo. Elektrické BMW bude žít. Pojďte se vsadit.