skip to main content
Český byznys

Brněnský výprodej. Pietro Filipi otevírá pop-up v obchodním centru Olympia

Čtyři měsíce po otevření pražských prodejen s výprodejem skladových zásob zkrachovalé značky Pietro Filipi se dočkali i moravští zákazníci.

Byznysová dvojice Lenka O’Neill a Lukáš Uhl v Brně ve čtvrtek dopoledne slavnostně přestřihli pásku nové pobočky, kde budou k dostání kolekce, které se kvůli únorovému bankrotu firmy nepodařilo rozprodat nebo se vůbec nedostaly do prodeje.

„Otevíráme novou pobočku Pietro Filipi Collection v brněnském obchodním centru Olympia, která zde bude do konce ledna fungovat jako pop-up store,“ říká Lukáš Uhl ze společnosti Verge Capital, kdysi také provozní ředitel Pietra Filipi nebo krizový generální ředitel e-shopu Zoot.

Letos na jaře se spojil se zakladatelkou módního e-shopu Tamsin.cz Lenkou O’Neill a domluvil se s největším věřitelem značky, Českou spořitelnou, i s insolvenčním správcem Lukášem Vlašaným na postupném zpeněžení skladových zásob právě formou prodeje skrz dočasné obchody.

Lenka O’Neill a Lukáš Uhl | Foto Jan Rasch

„Bude to zpestření nejen pro moravské zákazníky, ale i slezský region,“ konstatuje O’Neill. Dvojice má za sebou v rozprodeji módy Pietro Filipi sto dnů pomyslného hájení. První obchody otevřela ke konci července v Praze na Národní třídě a také v outletovém centru Fashion Arena ve Štěrboholích.

Jen na Národní třídě v první den otevření padl rekord: zákazníci koupili zboží za 1,6 milionu korun, přitom v době fungujícího Pietra Filipi se zde denní tržby pohybovaly kolem 150 tisíc. S milionovými čísly se počítá i v případě nově otevřeného brněnského pop-upu.

„Myslím, že v Brně budeme schopni dělat tržby ve výši alespoň čtyř milionů měsíčně,“ odhaduje Uhl. Pomoci prodejům by i v Brně měly opět výrazné slevy.

Lukáš Uhl nechce vzhledem k probíhajícímu insolvenčnímu řízení přesně odkrývat, kolik za kolekce s až sedmdesátiprocentní slevou obchody od července utržily. Postupem času se vše oficiálně objeví v insolvenčním rejstříku, momentálně Uhl tvrdí, že rozprodej skladových zásob je pro věřitele už nyní výhodný.

Reklama
Ochrannou známku značky stanovil znalecký posudek na 15,6 milionu korun.

„Během čtyř měsíců se nám podařilo do majetkové podstaty poslat více peněz, než jaké byly konkurenční nabídky za celé zboží. A to máme řadu měsíců ještě před sebou,“ uvádí Uhl, který celý insolvenční proces bedlivě sleduje. S případným novým vlastníkem značky by se rád domluvil na dlouhodobější spolupráci.

Pietro Filipi dovedl do insolvence letos v únoru společně s kožešnickou značkou Kara podnikatel Michal Mička, vaz mu podle jeho vyjádření zlomila zejména pandemie a s ní spojené uzavření obchodů. Kritici ale tvrdí, že firma skončila i kvůli špatnému finančnímu řízení a financování chodu skrze dluhopisy.

O jejím dalším osudu rozhodne, zdali se věřitelskému výboru, kde je největším zajištěným věřitelem Česká spořitelna, podaří prodat ochrannou známku značky. Tu znalecký posudek stanovil na 15,6 milionu korun.

Věřitelé na konci října odmítli tři nabídky, kde největší činila devět milionů korun. Mezi zájemci byla skupina Natland, slovenská Ozeta a firma S.E.H. Private Equity. „Doufáme, že se vše brzy vyjasní a najde se někdo schopný se zájmem značku obnovovat,“ konstatuje Uhl.

Podle Lenky O’Neill navštěvují pražské obchody ze sedmdesáti procent ženy a podobou převahu očekává i v brněnském pop-upu, který bude v Olympii na stejném místě jako dříve klasická prodejna Pietra Filipi. O prozatím tříměsíční provoz se bude starat pětičlenný tým z řad bývalých zaměstnanců firmy.

Trh s formální módou kvůli pandemii, která mnohé z nás poslala na home office a v době lockdownů zmrazila eventový trh, v posledních dvou letech silně upadá. A cítit je to zejména v pánské módě, důkazem budiž i krach dalších značek, jako je Blažek, Le Premier nebo nově služby Genster.cz.

Trend potvrzují i výprodeje Pietra Filipi. „Na skladě máme hodně pánských sak, protože se nyní obecně méně nosí. Do budoucna tedy přemýšlíme o vytvoření pop-up obchodu čistě s pánskou módou, abychom prodeje podpořili,“ předesílá O’Neill.

Od letního otevření pražských obchodů dostávají s Lukášem Uhlem desítky dotazů i nabídek z řad bývalých zaměstnanců z celé republiky na otevření dalších poboček. „Strašně rádi bychom jim vyhověli. Nicméně to nyní nejde, jsme omezeni zbožím i možnostmi,“ uzavírá Uhl.