Dokument z dílny PPF dává opět po roce nahlédnout do fungování skupiny z Evropské ulice.

Zatímco loni měl ještě hlavní úvodní slovo tehdejší šéf Ladislav Bartoníček a Renáta Kellnerová se profilovala v části zaměřené na filantropii, letos se nejbohatší Češka vrátila na začátek. A hovoří mnohem více z pozice akcionáře.

„Loňský rok už byl daleko víc ve znamení každodenní práce a řešení praktických problémů. Nazvala bych ho obdobím hledání nové stability a cesty do budoucna,“ uvádí ve zprávě.

„S tím souviselo i jmenování Jiřího Šmejce do pozice generálního ředitele skupiny PPF. Jsem ráda, že mou nabídku přijal a děkuji mu za úsilí, které věnoval seznámení se všemi aktivitami PPF a jejich detailnímu porozumění,“ píše Kellnerová a zmiňuje, že jejím úkolem je dědictví zachovat a připravit děti na to, aby ho jednou převzali.

Renáta Kellnerová ovládá podíl ve výši necelých šedesáti procent, zatímco každému ze čtyř dětí Petra Kellnera náleží po necelých deseti procentech. V tuto chvíli však není veřejně známo, že by se některý z potomků opravdu naplno a aktivně věnoval práci ve skupině.

Zprávu letos poprvé doplňuje série videorozhovorů, jejichž součástí je Jiří Šmejc, finanční ředitelka Kateřina Jirásková, šéf Air Bank Michal Strcula nebo investiční ředitel Didier Stoessel.

Celé to zapadá do komunikační strategie větší otevřenosti, kterou PPF začala praktikovat okolo roku 2021, přičemž ještě o rok dříve u ní vznikla pozice „head of brand“, zastávaná Ladislavem Pflimpflem.

A přesně rukopis někoho z obdobným názvem pozice je z celé výroční zprávy a komunikace kolem patrný. PPF je vykreslena jako finanční kolos s lidskou tváří, kterému nečiní problém rychle přenastavit kurz v prudce se měnícím světě.

Současný CEO skupiny Jiří Šmejc, jehož úvodní slovo následuje Renátu Kellnerovou, v textu zmiňuje především konkrétní uplynulé byznysové kroky. Pochvaluje si odchod z Ruska a probíhající odchod z některých asijských zemí a změnu geografického zaměření zdůrazňuje.

„Úspěšné stažení z ruského trhu (…) jasně potvrdilo, že odhodlání skupiny PPF přenést těžiště podnikání na tradiční trhy vyspělých zemí, které z našeho pohledu reprezentují především trhy států Evropské unie, není pouhou proklamací, ale je myšleno doslovně a naprosto vážně,“ tvrdí Šmejc a svá slova dále rozvádí ve zhruba čtyřminutovém souvisejícím videu.

Vydání Forbesu Go big!

„V Číně to dnes vidíme tak, že byznys buď máme prodat lokálnímu partnerovi, nebo jej opustit. Na rozdíl od jiných asijských zemí nevidíme způsob, jak dlouhodobě samostatně byznys dělat. Určitě se chceme především soustředit na Evropu. Část peněz asi budeme investovat i do Ameriky, ale nejdůležitější pro nás bude trh Unie. A tam bychom chtěli posilovat,“ říká Šmejc.

Ten má mimochodem stále opci na nabytí až deseti procent ve skupině, a to po splnění veřejně blíže nespecifikovaných milníků mezi třetím a pátým rokem ve funkci.