skip to main content

Byznys Eilish. Devatenáctiletá zpěvačka zůstává svoje a nese jí to miliony

Titulní písnička k nové bondovce, která stále čeká na filmovou premiéru, nikdy nebyla tak temná, jako když ji nazpívala Billie Eilish. 

No Time to Die zpívá jakoby mimochodem a z nihilistické ledabylosti neslevila devatenáctiletá hvězda ani na svém druhém albu Happier Than Ever, které vyšlo minulý týden a trhá rekordy na streamovací platformě Spotify. V den vydání se v její první desítce objevilo hned pět písniček z nové desky.

Dvě – skladby Happier Than Ever a Getting Older – se pak zařadily mezi několik málo písniček v historii, které zvládly během jediného dne nasbírat více než milion přehrání. 

Reklama

Totální jinakost zpěvačky drsně tichého hlasu a beztvarého oblečení vynesla Billie Eilish 53 milionů dolarů a 43. příčku loňského žebříčku umělců s nejvyššími výdělky, který sestavil americký Forbes. Ve stočlenném seznamu jí patří i status nejmladší umělkyně. 

Jen od společnosti Apple inkasovala 25 milionů dolarů za dokument o svém životě a kariéře. A kdyby nebylo pandemie, která zastavila její turné, mohla se dostat výší výdělků dokonce do top dvacítky. Tu uzavírá hudební skupina Jonas Brothers s 68,5 milionu dolarů.

Kombinace depresivních textů i melodií a hlasu, který naznačuje smutek a zmar, se zdá v podání mladé zpěvačky, sázkou na jistotu zlatého dolu. Emo je zpět a znovu vydělává! K dosavadním příjmům navíc přidala i zisky z prodejů vlastní módní značky.

Stala se vlajkonoškou nového stylu.
Reklama

Letos na jaře otevřela svůj internetový obchod na platformě Tmall Global, podobně jako to před ní udělala už Taylor Swift, Rihanna, Victoria Beckham nebo Justin Bieber. Mikiny, které mnoho dětí a dospívajících nadchly beztvarou obří velikostí, klobouky, které tak ráda sama nosí, nebo náhrdelníky se tu nabízejí zhruba od dvaceti do pětasedmdesáti dolarů. 

Její poznávací značka – unisex a oversize oděvy – se trefily do vkusu nejen díky tomu, že je „nosí celebrita“. Vezou se na vlně genderové rovnosti a vymezení se vůči všeobecně přijímanému pojetí krásy. Billie Eilish se ráda stala vlajkonoškou nového stylu.

Zpěvačka zároveň zdůrazňuje, že při tvorbě kolekcí klade důraz na životní prostředí a většina výrobků pochází z organických tkanin a patří do kategorie udržitelných. Všechno je pěstované bez pesticidů a vyrobené v USA, zdůraznila na Instagramu, když uváděla kolekci, kterou nabízí i na svých webových stránkách. 

Při tvorbě oblečení spolupracuje mimo jiné s japonským výtvarným umělcem Takashi Murakamim a udržitelnou kolekci vytvořila také pro řetězec H&M. Originální jízda Billie Eilish přitom začala v dětském pokoji nevelkého bungalovu v Los Angels.

Máma, táta, bratr Finneas, se kterým na svých písních spolupracuje, kočka, pes a absence školní docházky – rodiče se rozhodli učit své děti doma, aby na ně měli víc času. Přesně z takového prostředí vyrostla zpěvačka, která dokázala získat na jednom ročníku Grammy zlaté gramofony ve čtyřech hlavních kategoriích. 

S rodiči už nebydlí, ale přiznává, že ve svém pokoji v jejich domě stále často spí. Neváhala také prozradit, že prožila deprese a trpí Tourettovým syndromem, neuropsychiatrickým onemocněním, které se projevuje pohybovými a zvukovými tiky. 

I mísení naprosté otevřenosti, introvertního vystupování a bláznivé odvázanosti přihazuje mladé umělkyni body. Není možné pro ni najít jednu škatuli. Ale tu milionářskou má dávno jistou.

Reklama
Reklama