Byli mezi prvními, kdo českým pejskařům a jejich chlupáčům nabídl krabice s překvapením. Matyáš Dřevo a Tomáš Pokorný léta provozují malý psí e-shop Dogsie. Krmivo v nich zákazníci nepořídí, přesto jejich Dogsie milují. I díky tomu, že část příjmů zakladatelé posílají na dobročinné účely.
Dogsie původně vzniklo koncem roku 2016 jako studentský projekt. Od té doby přerostlo v plnohodnotný online obchod nabízející takřka vše od pamlsků přes hračky po obojky a pelechy. Největší zájem však budí tematické balíčky, jejichž obsah nakupujícím nikdy není dopředu znám a mění se co měsíc.
Pětinou zisku z každého prodaného balíčku navíc Matyáš Dřevo s Tomášem Pokorným podporují pejsky, kteří jsou nemocní či nemají příliš šťastný život. Spolkům Pes nejvěrnější přítel a Dočasky.cz dosud poslali téměř 400 tisíc korun.
„Přijde nám přirozené a správné, že když na jedné straně od společnosti bereme, na té druhé bychom jí to měli nějak vracet,“ shodují se sedmadvacetiletí podnikatelé, kteří se seznámili během studií na České zemědělské univerzitě.
Tou dobou na škole zrovna vznikal podnikatelský inkubátor. Pro dva mladé nadšence, toužící spíše po tvorbě vlastního projektu a pocitu užitečnosti než po pozicích zaměstnanců, skvělá příležitost.
Vytvořili proto webovou aplikaci, která měla firmám zefektivnit plánování směn pracovníků. Povedlo se. Ohlasy byly kladné a řada společností projevila reálný zájem. Přesto z projektu nakonec sešlo.
„Na další rozvoj a smysluplný provoz byly potřeba nejméně další dva miliony korun a my se nechtěli zadlužit,“ vzpomíná Matyáš Dřevo.
Tehdejší studenti, kteří nyní v podnikatelském inkubátoru zemědělské univerzity působí jako mentoři, se nicméně shodli, že by byla škoda nasbírané zkušenosti nevyužít. Coby dlouholetí pejskaři se tak rozhodli pokračovat ve své podnikatelské misi ve světě čtyřnohých mazlíčků.
Inspirováni západními trhy postavili psí e-shop založený na obchodním modelu předplatného. Tedy že zákazníci jim jednou za čas dopředu poslali peníze, aby následně každý měsíc obdrželi pro své chlupaté parťáky krabici plnou překvapení.
Dvojice mladíků, ovšem záhy zjistila, že Češi jsou – nebo alespoň tehdy byli –, vůči službám tohoto typu nedůvěřiví, a tak postupně umožnili zájemcům uskutečnit i jednorázové nákupy standardním způsobem.
Přesto si jejich předplatitelské balíčky pro psy s pamlsky ryze české výroby, které jinde nejsou k dostání, nakonec k lidem našly cestu. Měsíčně je pravidelně obdrží kolem šesti stovek zákazníků. V závislosti na období roku a tématu (mezi nejvíce úspěšná patří Putování s dinosaury nebo Škola čar a kouzel v Rafanicích) se počet zvyšuje. Na Vánoce se objednávky přehouply přes číslo tři a půl tisíce.
Loni Dogsie vygenerovalo pětimilionový obrat, přičemž meziročně vyrostlo o deset procent. Podle Matyáše Dřeva se jednalo o „uzdravovací rok“.
„Vytvořili jsme lovebrand v oboru, ale nepokročili jsme dál, nevěděli jsme co s ním dělat. V roce 2019 jsme usnuli na vavřínech,“ vysvětluje, proč firma, působící kromě Česka také na Slovensku, nerostla rychleji a musela projít procesem zotavení – zrevidováním své vize a směřování.
V uplynulých měsících si proto v Dogsie vytyčili jako cíl přinášet na tuzemský trh nové, ideálně udržitelné produkty. První vlaštovkou v tomto směru byla dentální Himálajská tyčka z belgického mléka z volného chovu, jež se těší velké oblibě. Brzy by měla následovat inovativní hračka vlastní výroby či nové druhy pamlsků.
„Chceme do rodin s pejsky nadále přinášet radost,“ dodávají.