skip to main content
Český byznys

Češi i Rakušané nás podrželi, hlásí pohraniční Freeport Fashion. Po otevření nakupovali víc

2 minuty čtení

Outlet Freeport Fashion nevyšel během koronakrize z módy. „Jsme příjemně zaskočeni z toho, jak nás Češi i Rakušané podrželi,“ konstatuje Jan Procházka, ředitel jednoho z největších outletů v zemi, pod jehož střechou najdete 75 obchodů s módou a sportovním zbožím.

Freeport v Hatích na Znojemsku se nachází v těsné blízkosti Rakouska, zato se v nedávné minulosti nenacházel v komfortní situaci. Kvůli pandemii nejprve utichl jeho provoz úplně, a když došlo 11. května k opětovnému otevření, totéž se netýkalo hranic – ty zůstaly uzavřeny, takže se do obchodů nemohli dostat rakouští zákazníci zajišťující podstatnou část tržeb.

Po nákupech vyhládlí Češi však hrozbu finanční ztráty poměrně zdařile zažehnali. „Oproti standardu jich dorazilo o 40 procent víc a tržby tak dosahovaly téměř loňské úrovně,“ prozrazuje spokojeně Procházka.

Tuzemští spotřebitelé nakoupili v Hatích v průměru o polovinu víc zboží, než je ve stávajícím období běžné. V prvních dvou týdnech po znovuotevření utratili za módu 60 milionů korun a díky tomu nebylo zavření hranic v krátkodobém horizontu pro Freeport zásadní. Pátého června se „závory“ po bezmála třech měsících zvedly a v prostoru začala být ihned slyšet němčina.

„Ze strany Rakušanů se konal takřka okamžitý návrat na loňskou návštěvnost. První neděli poté, co k nám mohli, tady nakupovali z osmdesáti procent právě oni. Jejich chuť k nákupům byla tak velká, že se tržby vyhouply o 20 procent výš, než jaké byly za minulý červen,“ říká ředitel outletu.

Reklama
Outlet vykazuje národnostní odlišnosti.

Společně se snadnou dostupností láká české sousedy do Hatí spektrum nabízených značek a samozřejmě ceny. Ty byly zvýhodněny ještě víc než obvykle, poněvadž byly nabízeny slevy ze slevy. Základní ceny outletu jsou na hladině třicetiprocentní slevy, silné značky ovšem poskytovaly na své produkty ještě dodatečné zlevnění.

Jakkoli k sobě mají oba sousedící národy blízko, Freeport vykazuje jejich odlišnosti. „Kromě toho, že Rakušané pobudou v outletu zhruba o 30 minut déle, najdeme rozdíly i v oblíbených značkách obou skupin zákazníků,“ vysvětluje Procházka. „Češi mají rádi Alpine Pro, Terranovu nebo Kenvelo, Rakušané preferují hlavně Tommy Hilfiger, Levi Strauss a Guess.“

A to nejsou jediné rozdíly, kterých si Procházka všiml. „Češi jsou mnohem lépe připraveni na nošení roušek. Hned od prvního dne otevření máme v Hatích k dispozici rouškomat, který využívají i domácí nakupující, ale během víkendu, kdy k nám už mohli Rakušané, jsme do zařízení doplňovali tisíc jednorázových roušek, protože zákazníci zpoza hranic mnohdy přijeli bez nich.“

Reklama
Reklama