skip to main content
Český byznys

Češi jezdí na dovolenou do Prahy. Hilton se je snaží nalákat, další luxusní hotely vyčkávají

3 minuty čtení

Na Staroměstském náměstí jsou cedule v češtině, v michelinských restauracích lze jíst za 400 korun, na otřesných pivních bicyklech nemá kdo jezdit, uprostřed Karlova mostu lze uspořádat piknik a ve Four Seasons se dostupně ubytovat.

Postkoronavirová doba přetváří Prahu do podoby, která tu snad ještě nebyla, a vedle restauratérů a retailerů se nové situaci snaží přizpůsobit hoteliéři. Hlavní město se tak pro mnohé Čechy po dlouhé době stává destinací pro dovolenou.

„Jsou dny, kdy je Praha nejprodávanější region, jinak je to v rámci dosavadních letošních prodejů dvojka,“ říká šéf Slevomatu Ladislav Veselý s tím, že zájem zákazníků je oproti době před koronavirovou pandemií několikanásobný.

„Jezdí, kdo může, a to jsou nyní většinou Češi,“ krčí rameny manažerka recepce v tiché lobby hotelu Hilton v Celnici, kde se aktuální obsazenost pohybuje mezi 20 a 30 procenty s údajně vzestupnou tendencí.

Hilton si v rámci obou pražských poboček od 1. července připravil speciální balíčky pro český trh – při rezervaci dvou nocí mají hosté zdarma parking, slevu na hotelové spa nebo večeři ve střešním baru Cloud9 zdarma.

Reklama

Balíčky na pobyt v Hiltonu prodává právě i Slevomat a s cenou lehce přesahující tři tisíce korun pro dvě osoby na noc láká na bezplatné wellness. Na Slevomatu je v současné době dostupný i excentričtější hotel Buddha Bar nebo secesní Imperial. „Je to vůbec poprvé, kdy nabízíme tyto luxusní hotely,“ dokresluje situaci Ladislav Veselý.

Největšímu zájmu se na portálu každopádně těší dostupnější Clarion, čtyřhvězdičkový kongresový hotel ve Vysočanech. S cenou začínající na necelých 1500 korunách a s večeří v ceně se jen přes Slevomat prodalo už téměř 2200 pobytů a zaměstnanci potvrzují, že provoz nyní stojí na Češích.

Příspěvky na firemním Instagramu jsou vůbec poprvé psané i česky.

To v hotelu Mandarin Oriental na Malé Straně je zenový klid, který lze vysvětlit přibližně desetiprocentní obsazeností. Polovinu z oněch 10 procent tvoří Češi, nicméně jde o stálé zákazníky a podle slov personálu do hotelu přijede „maximálně jeden nový Čech denně“. Noc zde začíná na 290 eurech, tedy necelých osmi tisících korunách.

Mandarin, minimálně podle aktivity na sociálních sítích, láká místní spíše na spa a různé procedury, případně do restaurace Spices. Příspěvky na firemním Instagramu jsou v těchto měsících vůbec poprvé psané i česky.

Obdobná (ne)obsazenost panuje v pětihvězdičkovém hotelu Smetana na druhém břehu Vltavy, kam se zkraje roku přestěhovala restaurace Bellevue. „Snížili jsme ceny až o 40 procent, nicméně to stejně hosty z regionů spíše nepřiláká. Sázíme nyní na korporátní klientelu a snažíme se vymyslet cesty pro její akvizici,“ popisuje front office manager hotelu, kde skladbu hostů tvoří běžně z velké většiny Američané.

Podle šéfa Slevomatu se daří prodávat i dražší pražské balíčky, než na kolik vyjde třeba Clarion, ale vrchní hranice je okolo pěti tisíc korun. „Velké téma na léto je pro nás ovšem i cross-sell zákazníků, protože v Praze máme samozřejmě silnou nabídku restaurací a služeb,“ dodává Veselý.

Reklama
Reklama