Češi jsou nejen národ piva, ale i startupů. Za posledních deset let u nás vznikla řada průkopníků, kteří vyvíjí vyspělé technologické produkty srovnatelné s globální konkurencí. Při rozšiřování svého podnikání za hranice ale spousta z nich narazí. S tím se teď českým startupům snaží pomoci program Ment2Grow. 

„Výzvou, které čelí většina startupů v B2B segmentu, je, jak rozvíjet relevantní síť a generovat zájemce a partnerství ve svých odvětvích a jak úspěšně rozšířit své podnikání v České republice i ve světě. V korporátním segmentu není jednoduché dostat se s inovativním produktem k relevantním decision makerům,“ vysvětluje Pavel Přikryl, jeden ze zakladatelů programu a šéf pražského byznysového hubu Opero.

„Naší odpovědí je předat zkušenosti od mentorů a ostatních founderů a poskytnout silnou síť lidí, kteří mi umožní dostat se tam, kam potřebuji, ať je to v Praze, v Londýně, nebo v Mnichově,“ dodává.

Program vznikl původně pod křídly Britské obchodní komory a několika dalších partnerů a už jím stačilo projít necelých čtyřicet firem, mezi nimi i dnes již známé stále větší hvězdy českého startupového světa jako Rossum, Yieldigo, Whalebone či Recombee.

Otěže nyní přebírá právě Opero. Byznysový hub spolu s Britskou obchodní komorou a dalšími organizátory pomůže zakladatelům startupů najít díky široké síti partnerů a mentorů ten správný tržní fit a propojit jejich společnosti s klienty, partnery a investory. Přináší tak unikátní příležitosti pro české startupy, které chtějí expandovat do zahraničí.

Právě síť partnerů, kteří mají firmám pomoci, se letos v programu podstatně rozšiřuje. Linku ke korporátním klientům nejen u nás, ale především v zahraničí, mají poskytnout vedle Britské obchodní komory také Česko-německá obchodní a průmyslová komora, Česko-izraelská obchodní komora či Česko-taiwanská obchodní komora.

Vydání Forbesu Zázrak

Mezi organizátory a partnery patří vedle byznys hubu Opero také největší česká nezávislá organizace zakladatelů startupů Founders, organizace zastřešující ekosystém firem zabývajících se umělou inteligencí prg.ai, nebo Pražský inovační institut. A program určený B2B startupům s už osvědčeným produktem zaujal dokonce i českou pobočku Googlu.

Mezi mentory, kteří účastníky programu povedou a propojí s relevantními kontakty, se počítá řada už úspěšných zakladatelů startupů jako Vít Horký z Brand Embassy či top manažeři korporací, jako je Petr Šmíd z Googlu, šéf české i slovenské odnože T-Mobilu José Perdomo Lorenzo nebo Rebecca Grattan z Avastu.

V rámci osmiměsíčního programu se startupy také mohou účastnit řady workshopů a diskusí s odborníky na téma obchodu a expanze, stejně jako networkingových akcí s potenciálními klienty, partnery a investory.