Český prodejce nábytku a bytových doplňků Bonami vstoupil na italský trh. Své produkty zatím nabízí přes vlastní e-shop, případné otevření kamenných prodejen bude záviset na vývoji poptávky.

Společnost o tom ve čtvrtek informovala v tiskové zprávě. Kromě Česka a Itálie Bonami působí také v dalších deseti evropských zemích, a to na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku, Litvě, Lotyšsku a Estonsku.

„Itálie je pro nás prvním krokem na západ a současně do jiného kulturního i ekonomického prostředí. Zákazníci jsou tu zvyklí nakupovat online a zejména v našem segmentu i více a častěji než u nás v České republice,“ uvedl generální ředitel společnosti Bonami Pavel Vopařil.

„Služby, které nabízíme, jsou pro italské zákazníky klíčové, zejména co se týče bezpečných plateb, záruky na zboží či rychlého dodání,“ řekl Vopařil.

Do Itálie bude Bonami za pomoci smluvních přepravců objednávky posílat ze svého centrálního skladu v Jenči u Prahy. Italským zákazníkům následně firma plánuje nabídnout odběrná místa či boxy.

Z poslední zveřejněné uzávěrky ve Sbírce listin vyplývá, že v roce 2021 společnost Bonami vykázala tržby ve výši zhruba 1,74 miliardy korun, což bylo meziročně asi o čtvrtinu více.

Čistý zisk naopak firmě klesl, a to ze 45,3 milionu korun v roce 2020 na 24,3 milionu korun v roce 2021.

Firmu Bonami, která patří do portfolia investiční skupiny Miton, založil v roce 2012 podnikatel Václav Štrupl.