Notino, jeden z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Evropě, vstupuje do Irska a pobaltských států. Nově bude prodávat sortiment ve 28 evropských zemích a pokračuje tak v expanzi do dalších zemí.

V nadcházejícím roce plánuje v zahraničí i rozšiřování sítě distribučních center. Společnost dosud působila na 24 trzích. Nově k nim přibylo Estonsko, Litva, Lotyšsko a Irsko.

„Těší mě, že naše dlouholeté zkušenosti s působením po celé Evropě nám dnes umožňují připravit vstup rovnou do čtyř nových zemí zároveň. A věřím, že u čísla 28 ještě nekončíme,“ komentoval novou expanzi Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.

Notino dosáhlo v roce 2020 obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo více než 12 milionů zásilek. Česká republika přitom představovala 14% podíl. „Přesto, že jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.

V minulém roce navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko. V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii.

V posledních letech také Notino rozšiřovalo síť kamenných prodejen – otevřelo dvě nové pobočky. Ta v centru Brna, kterou firma slavnostně otevřela v červenci, je vlajkovou lodí společnosti a největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v Česku.