Startup Davinci Travel System vyvíjí platformu pro skupinové rezervace propojující cestovní kanceláře s hotely. V nejnovějším investičním kole si došel pro 2,1 milionu eur (zhruba 55 milionů korun). Investici vedl člen žebříčku nejbohatších Čechů Ondřej Fryc, respektive jeho fond Reflex Capital. Součástí obchodu byli i stávající investoři – čeští J&T Ventures a renomovaný britský fond Seedcamp.

„Cestování je na obrovském vzestupu a platformy typu Booking.com jsou vhodné spíše pro individuální turistiku. V automatizaci skupinových rezervací spatřujeme velkou budoucnost. Davinci TS jsme ale podpořili zejména kvůli silnému zakladateli,“ komentuje investici Ondřej Fryc, managing partner Reflex Capital.

Pětadvacetiletý zakladatel a CEO Alex Ilyash (na úvodní fotografii) se svou firmou zažil turbulentní rok. Poté, co úspěšně otevřeli několik zahraničních trhů, se loni vydali dobývat západní Evropu, do čehož vložili veškeré prostředky. „Z hlediska struktury firmy ani strategie jsme nebyli na takový krok ještě připraveni, a tak jsme udělali spoustu zbytečných chyb, které nás stály peníze a hlavně ztracený čas,“ přemítá člen české sestavy 30 pod 30.

Pro další investiční kolo proto hledali investora, který by startupu nejen poskytl peníze, ale zároveň pomohl s řízením firmy. „Našli jsme jej v týmu lidí kolem Ondřeje Fryce,“ dodává Ilyash.

Davinci TS nyní spolupracuje s více než 10 tisíci hotelů (včetně Hiltonu, Ibisu či Radissonu) ve všech evropských zemích a zhruba třemi stovkami cestovních kanceláří z celého světa.

Hlavním cílem pro letošní rok je zvýšení konverzí právě u cestovních kanceláří. „Během našeho působení jsme již nasbírali relativně velké množství dat, díky kterým dokážeme lépe předvídat potřeby zákazníků a třeba i doporučovat konkrétní hotely,“ vypočítává mladý podnikatel. Jednou z novinek, které jeho startup letos dále představí, budou rezervace navazujících služeb, jako jsou například večeře či pronájem konferenčních místností.

Co se týče regionů, bude se Davinci nyní soustřeďovat primárně na Čínu. V tomhle byznysu totiž platí, že vyhrává ten, kdo má větší objemy rezervací, a tudíž páku dostat od hotelů lepší ceny. „V Německu jsme se spálili, protože jde o vyspělý trh, kde mají vlastní rezervační systémy, vlastní smlouvy a tak dále. Věřím, že až se tam za rok či dva vrátíme, díky objemům z Číny tamější hráče předběhneme,“ uzavírá Ilyash.