skip to main content
Startupy

Český startup Superface získal 34 milionů. Bleskově propojí digitální služby a odstraní rutinní práci

Firma Superface chce pomocí automatizace a umělé inteligence zjednodušit život vývojářům aplikací. Zaměřila se na rozhraní API, umožňující různým aplikacím propojit se a předávat si data.

V současnosti má průměrná aplikace okolo 15 integrací od těch základních, mezi které patří například SMS brána, až po ty složitější, jako je strojové vidění. Právě jejich napojení je zdlouhavé a stojí firmy i stovky tisíc dolarů.

Cílem Superfacu je tento proces zautomatizovat, a tím výrazně snížit jeho cenu. Vývojáři stráví při napojení API spoustu času manuálními úkony, ale díky řešení českého startupu za ně rutinní práci udělají stroje. Místo pracného vyhledávání, porovnávání a implementace jim tak stačí tři řádky kódu, které API napojí ve zlomku sekundy.

Reklama

Přelomový nápad zaujal i investory, od nichž firma získala 1,3 milionu eur, tedy zhruba 34 milionů korun. Pražský startup podpořili již v preseedové fázi, což není u českých technologických startupů obvyklé, natožpak u částek v milionech eur. Jednání s investory přitom proběhlo vzhledem k protipandemickým opatřením pouze online a v nebývale krátkém čase.

Peníze do Superfacu vložil německý fond 42CAP s portfoliem zhruba 30 startupů zaměřených na API nebo umělou inteligenci a také český fond Tensor Ventures. Ten v minulosti investoval například do módního a lifestylového obchodu Freshlabels, blockchainového projektu Tatum nebo startupu Aireen. K investici do Superfacu se připojilo i pražské vývojářské studio Applifting.

V prvním čtvrtletí letošního roku chce startup představit pro uzavřené betatestování první verzi svého unikátního rozhraní, které má umožnit napojení API během několika vteřin. Dnes přitom jedna integrace zabere vývojářskému týmu i několik týdnů.

„Nacházíme se v roce 2020, API je základem internetu a svět integrací je stále extrémně komplikovaný,“ říká spoluzakladatel a CEO Superfacu Radek Novotný. „Situace odpovídá době telefonních ústředen, kdy operátoři spojovali hovory manuálně. Naším cílem je proces integrací automatizovat. Cestu, kterou již někdo jednou prošlapal, nebudou muset opakovat zástupy dalších,“ popisuje svou vizi.

Reklama
Zdeněk Němec a Radek Novotný, zakladatelé Superfacu

Cílem českého startupu je proces nejen zjednodušit, ale také zlevnit. „U průměrné aplikace s 15 integracemi to firmu vyjde i na stovky tisíc dolarů, což může představovat až 50 procent jejích celkových nákladů,“ vysvětluje CTO Superfacu Zdeněk Němec.

„Právě vysoké náklady na integrace jsou důvodem, proč jsou tyto firmy prakticky vázány na poskytovatele a nemohou digitální služby flexibilně měnit dle svých potřeb. To se snažíme změnit a srazit cenu na zlomek té původní.“

Dlouhodobou vizí startupu je přitom vybudovat tržiště digitálních služeb, jejichž nákup bude provádět umělá inteligence, aniž by byl nutný zásah člověka. A v případě výpadku automaticky najde jiného vhodného poskytovatele.

„V minulosti se obchod dělal osobně, nyní se přesunul na web. Stále však existují obrovské rezervy ve spolupráci světa byznysu a technologií,“ domnívá se Novotný.

„V budoucnu bude každý byznys propojený digitálně, takže si nejen člověk, ale i umělá inteligence bude moci nakoupit jakoukoli službu, produkt či informaci takřka na lusknutí prstu. Ačkoli se tohle může zdát jako sci-fi, právě nyní děláme první důležitý krok.“

Reklama
Reklama