skip to main content
Aplikace

Clubhouse nechá vydělat vyvolené. Připravuje se na souboj s konkurencí

Upovídaná aplikace Clubhouse spouští program na podporu svých uživatelů – respektive těch více tvůrčích z nich, kteří na platformě budují své vlastní diskusní místnosti.

Takzvaný Clubhouse Creator First program má sloužit především k tomu, aby mohli ti nejupovídanější ze všech upovídaných své nikdy neutichající virtuální kecárny dobře monetizovat.

Dá se očekávat, že o účast v programu propukne trochu přetlačovaná. Už jen proto, že svou pozornost nebudou clubhousoví mentoři věnovat jen tak někomu a v první vlně do něj bude přijato pouhých 20 vyvolených.

Reklama

Co by to ale bylo za bitvu, kdyby se jí neúčastnily rovnou několikatisícové armády, takže neváhejte a zkuste se tam protlačit skrz tenhle formulář. Uzávěrka přihlášených proběhne poslední den v březnu.

V rámci programu by měli účastníci získat propojení na značky, které v jejich místnostech na Clubhousu budou moci inzerovat, a současně získat nástroje k tomu, aby se jejich obecenstvo rozrostlo geometrickou řadou.

Z dotazů ve formuláři se dá odhadnout, že Clubhouse míří především na tvůrce, kterým už se nějaké publikum podařilo nahnat na své dřívější kanály na jiných platformách. Mezi otázkami totiž figurují zvídavé dotazy na to, jestli už působíte na YouTube, TikToku či Instagramu a zda se vaše publikum v současné chvíli počítá na jednotky, tisíce, nebo miliony odběratelů.

Reklama

Konkurence je už za rohem

To, že na sebe chce Clubhouse strhnout čerstvou pozornost, není náhoda – mezi jeho konkurenci se v nadcházejících dnech mají zařadit takoví hegemoni digitálních diskusí jako Facebook či Twitter, kteří nyní vytvářejí vlastní kopie a klony Clubhousu.

Twitter na to jde například tak od lesa, že ve svém konceptu jen přejmenovává diskusní „rooms“ známé z Clubhousu na „spaces“ a jinak přetavuje celý cizí koncept na svůj. Přesně podle predátorského vzoru, jakým proslul Facebook při svých vykrádačkách nejlepších vlastností Snapchatu do svého Messengeru a Instagramu (který pro jistotu rovnou celý koupil).

Clubhouse se však evidentně v souboji o svatý grál živé digitální diskuse nehodlá krčit ve stínu a munice na to má koneckonců dost. Ačkoli je stále k dispozici jen na pozvánky a funguje pouze v operačním systému iOS, a tudíž uživatelé systému Android mají smůlu, jeho aktuální hodnota už dosáhla jedné miliardy dolarů.

A podaří-li se jeho akcelerátoru pro nové tvůrce zabodovat, může ve výsledku představit platformu s mnohem kovanějšími diskutéry, než na jaké si kdy bude moci sáhnout jeho aspirující konkurence.

Reklama
Reklama