skip to main content
Sociální sítě

Twitter otevírá zobák. Tweety mu nestačí, chce být i Clubhousem

3 minuty čtení

„Haló, Twittere, jsi Twitter, neměl bys tweetovat?“ Služba s necelými dvěma stovkami milionů uživatelů je evidentně jiného názoru a v masivní náloži chystaných funkcí opět pozměňuje svou identitu.

Twitter, nadále reprezentovaný i ve svém logu tweetujícím – čili cvrlikajícím – ptáčkem, hodlá rozevřít zobák doširoka a stát se také trochu Clubhousem. Už dříve se přitom snažil stát Snapchatem, Instagramem a aby toho nebylo málo, také platformou pro newslettery.

Reklama

Na uživatele někdejší ryze textové služby, která kdysi dávno nabízela každému jen 140 znaků na krátký tweet a tím to haslo, vyskočila v aktuálním updatu informace, že nově mohou„tweetovat i mluvit“.

Šlo o anonci formátu Twitter Spaces, oznámeného koncem loňského roku. Spaces přitom nejsou ničím jiným než okopírovaným nápadem superúspěšné audioaplikace Clubhouse.

Zatímco Clubhouse nabízí diskusní místnosti zvané „Rooms“ (v češtině se ujalo „růmky“), Twitter nabízí „Spaces“ (co takhle „špajzky“?). V tuto chvíli je však může tvořit jen pár vyvolených uživatelů – ostatní by měli mít možnost vyrábět si vlastní Spaces už příští měsíc.

Reklama

Tím ale nabobtnání služby o nové komunikační formáty nekončí. Twitter se evidentně pustil s rozběhem do praktiky, v níž prozatím exceloval Facebook, tedy rozhlédnout se, kde komu co funguje, a perfektně to okopírovat, nebo rovnou pohltit v tučné akvizici.

Twitter kromě své kopírky Clubhousu už dříve nabídl také Twitter Fleets, které se formátem podezřele podobají Instagram Stories, a plánuje cosi s názvem Super Follows. Připomíná-li vám to Superchats na YouTube, není to náhoda: formát bude stejně jako na YouTube nabízet možnost monetizace speciálního obsahu pro sledující.

Současně Twitter pohltil platformu Revue, která patří se Substackem (z nějž se teď stává další konkurence) k headlinerům současného newsletterového boomu – a stejně jako Substack nabízí svým uživatelům, na rozdíl třeba od dříve populárního TinyLetteru, spadajícího pod MailChimp, efektivní monetizační model.

Twitter přestává cvrlikat a chce místo toho mocně krákat. Člověk se až nostalgicky rozpomíná na dobu, kdy internetem otřáslo rozšíření tweetovatelného počtu znaků ze 140 na 280.

Nyní se roztomilý cvrlikající ptáček Twitteru mění na digitálního hybrida s několika hlavami. Jde však spíš o to, kolik má vlastně křídel – a jestli se každé nesnaží letět jiným směrem.

Reklama
Reklama