CNN plánuje propustit stovky zaměstnanců, což uzavírá rok plný finančních potíží a klesající sledovanosti. Tento krok je součástí širšího plánu, jak se síť snaží přizpůsobit změnám v médiích a zaměřit se na digitální budoucnost, informovaly ve středu zdroje blízké situaci.

Ačkoli přesný počet propuštěných zaměstnanců není zatím známý, podle informací, které přineslo CNBC, se propouštění nebude týkat hlavních tváří CNN, jako jsou Jake Tapper, Kaitlan Collins a Anderson Cooper. CNN se k těmto informacím odmítla vyjádřit.

Propouštění přichází v době, kdy generální ředitel Mark Thompson klade důraz na digitalizaci jako novou prioritu CNN. Argumentuje, že tradiční sledovanost již není tak klíčová v éře, kdy si lidé stále častěji vybírají online zprávy.

CNN letos v říjnu spustila zpoplatněný obsah na svém webu, když zaváděla paywall za cenu 3,99 dolaru měsíčně, což následovalo po propuštění sto zaměstnanců. K tomu síť získala investici ve výši sedmdesát milionů dolarů od svého mateřského konglomerátu Warner Bros. Discovery na podporu svých digitálních plánů.

Ačkoli se CNN zaměřuje na digitální expanze, tento krok souvisí i s výrazným poklesem sledovanosti v roce 2024, přičemž situace se ještě zhoršila po listopadových prezidentských volbách v USA. CNN se v loňském roce propadla na své nejhorší výkony v demografii 25–54 let, která je pro inzerenty klíčová.

Současně došlo k poklesu příjmů z 2,2 miliardy dolarů v roce 2021 na 1,8 miliardy dolarů v roce 2023, jak odhalil nedávný soudní proces, který stanovil CNN jako odpovědnou za pomluvu v souvislosti s reportáží z roku 2021. Některé platy jejích hlavních hvězd stagnovaly.

CNN se rozhodla upravit svůj program, aby si udržela svou diváckou základnu a zároveň snížila náklady. V rámci těchto změn se zvažuje přesunutí Wolfa Blitzena, nejdéle působícího moderátora stanice, z odpoledního vysílání na ranní blok.

Thompson, který se připojil k CNN v roce 2023 po úspěšné kariéře v BBC a The New York Times Company, se pokusil relativizovat propad sledovanosti, který postihl nejen CNN, ale i konkurenční MSNBC. Ve výroční zprávě stanice CNN uvedla, že se stala „největší digitální zpravodajskou platformou na světě“, přičemž zároveň připustila, že se její byznys potýká s problémy.

„Jak se mění mediální návyky a průmysl jako takový, CNN poskytuje nezbytné zpravodajství a informace prostřednictvím lineárních, digitálních a streamingových platforem,“ uvedla stanice.

I přes některé politické úspěchy, které CNN v poslední době zaznamenala, se její ratingy neudržely na vysoké úrovni. V listopadu byla CNN poražena MSNBC v rámci volebního zpravodajství poprvé po dlouhé době. To byla pro americkou stanici, která se dlouhodobě profilovala především politickým zpravodajstvím silná prohra.