skip to main content
Technologie

Co udělá Facebook s Beat Saberem? Více hudby, vylepšená hra, větší publikum

3 minuty čtení

Peníze, kontakty, zázemí i know-how. To všechno čeká na tvůrce česko-slovenské hry Beat Saber v náručí Facebooku, kam se svou firmou zamířili na konci minulého měsíce.

Oculus Studios, jež do impéria Facebooku patří, chce hru pro virtuální realitu, v níž se do rytmu rozsekávají létající krabice, posunout na další level.

„Poskytneme jim všechny naše dostupné zdroje, přičemž budou nadále působit jako nezávislé studio v Praze,“ zdůraznil Mike Verdu, ředitel Facebooku pro virtuální realitu a zároveň obsahový ředitel Oculus Studios, v rozhovoru pro Forbes.cz.

Reklama

Facebook koupil pražské studio Beat Games, za kterým stojí trojice Ján Ilavský, Vlado Hrinčár a Jaroslav Beck, za blíže neupřesněnou částku. Forbes kupní cenu po konzultaci s insidery z oboru odhaduje na 50 až 100 milionů dolarů. 

Související vydání

Facebook na VR hodně sází a pro své brýle Oculus Quest potřebuje i dostatek obsahu, který by přilákal více uživatelů. K tomu se mu Beat Saber, dosud nejúspěšnější VR hra na světě, náramně hodí. Ve VR se osobně angažuje i Mark Zuckerberg, který se nechal slyšet, že jde o transformativní technologii a budoucí výpočetní platformu. 

„Beat Saber je perfektní spojení muziky a pohlcujícího VR zážitku, krásně to do sebe zapadá. Je to elegantní a jednoduchá hra, kterou každý hned pochopí a všechny baví ji hrát. Zároveň má mnoho vrstev a můžete si ji užívat prakticky nekonečně dlouho,“ říká Verdu, který nešetří chválou na Ilavského a spol.

Beck, Ilavský a Hrinčár | Foto Jiří Turek a Jana Jabůrková

„Tým, který za hrou stojí, je velmi talentovaný. Jsou to perfekcionisté. Postavili neuvěřitelný produkt, z něhož se zároveň stává neuvěřitelná služba,“ říká Verdu. „S našimi zdroji a know-how bude schopný do Beat Saberu přidávat ještě víc hudebního obsahu a dalších features a přitáhnout ke hře ještě více lidí.“

Facebook už se studiem Beat Games před akvizicí nějakou dobu spolupracoval. Zaplatil mu například obří jarní reklamní kampaň v Los Angeles a San Francisku pod heslem Defy Reality a v amerických obchodech používal Beat Saber jako ukázkovou hru na svém VR setu Oculus Quest.

Reklama

Podle Verduových slov je pozoruhodné, že tvůrci dokázali Beat Saber rozjet, aniž by k tomu potřebovali tuny peněz, na které jsou startupy od investorů zvyklé. „Jejich rozpočet bylo v podstatě takové kapesné. To je úchvatné.“

„Čím víc jsme s nimi dělali, tím víc jsme cítili, že tohle partnerství dává smysl. Takže vtáhnout je k nám mi přišlo jako přirozený krok. Náš společný zájem je posunout celý svět VR dál,“ dodává Verdu.  

Beat Saber je už ve VR světě pojem. A nejen v něm. Je to tak dobrá hra, že byla nominována na britské ceny BAFTA, objevila se v populární late night show Jimmyho Fallona a skupina Imagine Dragons si vymínila, že se její písničky ve hře objeví. Posléze přišel i další hudební balíček od Panic! At The Disco.

„Beat Saber je genre-defining hit, ale to, co nás zaujalo na klucích ještě víc, je jejich vize, co dělat dál. Ještě toho mají hodně v plánu, napříč VR, hrami i muzikou,“ dodává Verdu.

Reklama
Reklama