Zapomeňte na počítání kostek cukru v jedné sklenici. Značka Coca-Cola se podobně jako další americké ikony včetně McDonald’s snaží sázet na zdravější životní styl. Do trendu zapadá otevření první evropské linky na rostlinná mléka se značkou AdeZ, která se v úterý oficiálně spustila v Praze.

Čtěte také: Konkrétní plány tvůrců Mall.tv: seriály zdarma, miliony zhlédnutí, expanze

Ta má z Česka nápojem rostlinného původu AdeZ, který se vyrábí z mandlí, kokosu, obilí či rýže, zásobovat prvních 11 evropských trhů. Na tom tuzemském se má začít prodávat na konci letoška.

První evropská linka na rostlinná mléka se značkou AdeZ, kterou v Česku spustila Coca-Cola HBC.  Foto: Jaroslav Mašek

„Naší strategií je nyní rozšiřovat portfolio směrem k nízkokalorickým a nekalorickým nápojům a představovat inovace v oblasti vod, čajů nebo nápojů rostlinného původu. Když to trochu zjednoduším, dříve byla jedna velká značka na vrcholu pyramidy, dnes držíme strategii Total Beverage Company, tedy nabízíme nápoje pro jakoukoli příležitost během celého dne,“ komentoval investici Petr Jonák, šéf komunikace Coca-Coly HBC, která na základě licencí v Česku a na Slovensku nápoje skupiny Coca-Cola vyrábí.

Nová linka v pohybu. Gif: Jaroslav Mašek

V hantýrce se jí říká „bottler“, patří k největším výrobním partnerům Coca-Coly na světě a sídlo má v Řecku.

V Praze se tak dnes s požehnáním premiéra v demisi Andreje Babiše a amerického velvyslance Stephena B. Kinga rozjely dvě modernizované výrobní linky, což obnášelo nejprve investici ve výši 300 milionů korun. Jedna je antiseptická, a bude tak mimo jiné vyrábět AdeZ, džusy Cappy a ledové čaje Fuzetea, druhá je moderní PET linka, jež zvládne vyprodukovat až 56 tisíc litrů nápojů za hodinu.

Foto: Coca-Cola HBC

Celkem za posledních 10 let Coca-Cola HBC (Hellenic Bottling Company) investovala na československém trhu přes 3,2 miliardy korun. Asistence premiérů u novinek má přitom ve firmě tradici, společnost přesně před 25 lety do země uvedl tehdejší šéf vlády Václav Klaus.

Výrobci nealkoholických nápojů se rozšiřováním sortimentu o méně kalorické varianty, vody a přírodní nápoje snaží bojovat s poklesem poptávky po sladkých limonádách na rozvinutých trzích. Domácí fenomén Kofola tak například sází na ovocné šťávy a značku Ugo, letos navíc firma koupila výrobce čajů Leros.

Samotná Coca-Cola se hlásí k závazku evropských nápojářů, podle něhož by do dvou let měla snížit průměrné množství cukru ve vyráběných nápojích o 10 procent, pro což upravuje i klasické receptury, například v loňském roce Sprite.

Foto: Coca-Cola HBC

Firma se chlubí také tím, že reklamu necílí na děti mladší 12 let. Za touto hranicí je bohatě druhý nejbohatší Čech Andrej Babiš, jenž si dnes pochvaloval, že se těší na pravidelnou vánoční reklamu, protože colu pije hlavně o Vánocích.