Italská ikona Valentino Rossi oznámil, že po konci sezony ukončí kariéru, během které si vydělal podle odhadů zhruba 180 milionů dolarů, tedy asi 3,9 miliardy korun.
Rossi se svými výkony zařadil mezi nejúspěšnější jezdce MotoGP všech dob a ve vrcholné formě náležel také do žebříčku Forbesu nejlépe placených sportovců světa.
„Mám za sebou velmi dlouhou kariéru a naštěstí jsem v ní vyhrál spoustu závodů a prožil řadů momentů a vítězství, na které se nezapomíná. Je to těžké rozhodnutí, ale musíte to pochopit,“ řekl dvaačtyřicetiletý Ital na mimořádné tiskové konferenci, kterou sám svolal.
Devítinásobný mistr světa působil v MotoGP od roku 2001 a pěti tituly za sebou vytvořil její nový rekord. Po dvou neúspěšných letech v Ducati, kdy v konečném pořadí MotoGP obsadil až sedmé a šesté místo, se v roce 2013 vrátil do Yamaha Motor Racing, která s ním chce nadále spolupracovat.
Jak vypadá jeho ekonomické impérium?
Jak zdůraznil na Calcioefinanza.it Matteo Spaziante, mimo jiné spolupracovník italského Forbesu – rozhodnutí Valentina Rossiho bude mít zjevně nejen sportovní, ale také finanční dopad vzhledem k obratu, který se točí kolem jeho značky VR46.
S tou Rossi stoprocentně ovládá šest společností a má také podíl v realitní firmě. Mezi jeho aktivity tak patří správa ranče, Rossiho cross track v oblasti Marche, týmy VR46 Riders Academy a VR46 Junior Team. Velké zisky pak má z merchandisingu prostřednictvím VR46 Racing Apparel.
Z výpočtů provedených Calcioefinanza.it na základě účetní závěrky ke konci prosince 2018 činil obrat jeho impéria přes 33,1 milionu eur. Pokud jde o příjmy, je možné zaznamenat důležitý trend: od roku 2015 se zvýšily o 46,2 procenta, a to především díky rozvoji týmů věnovaných mladým závodníkům.
VR46 Racing Apparel navíc řídí merchandising i dalších jezdců MotoGP, jako jsou Vinales, Crutchlow a Petrucci, a táhne tím obrat ekonomického impéria Valentina Rossiho, které už před třemi lety zaznamenalo tržby 21,4 milionu eur, tedy přes půl miliardy korun.
7. 8. 20212 min
Miroslav Němý
redaktor Forbes Česko
Jako novinář začal v roce 2004 v MF DNES. Po mnoha olympiádách, grandslamech a světových šampionátech vyměnil branky, body a sekundy za story pro Forbes, v němž působí od jara 2021. Baví ho velké příběhy bez ohledu na oblasti, kterých se týkají - a s největší chutí, úměrnou vášni pro obě témata, píše o jídle a cestování.
Nejnovější články
Sdílet článek
Firemní kantýna může být místo pro radost, když v ní máte Bún bò Nam Bô, veganské pochoutky i domácí koláče. A také to může být dobrý byznys. Skupina SFood Jana Stejskala proto vyskočila do stamilionových tržeb i bez investorů.
Link zkopírován
18. 4. 202410 min
Sdílet článek
Jak to chutná, když se potká japonská kuchyně s českou svačinou do vlaku? Zkušení šéfkuchaři Martin Makovička a Jakub Horák chystají unikátní akci.
Link zkopírován
5. 4. 20246 min
Sdílet článek
Díky němu se do Česka vrátil jev dlouho zapomenutý – dlouhé fronty před prodejnou. Tak moc na konci loňského roku lákal nástup fastfoodové globální značky Popeyes, který u nás diriguje Marko Blaževič. A ten i díky tomu teď tvrdí, že do deseti let bude mít Popeyes v Česku šedesát takových restaurací. Zpětně přiznává, že onu noc prakticky nespal. „Měl […]
Link zkopírován
4. 4. 202413 min