skip to main content
Investice

Cyrkl vyráží bojovat s odpadem do světa. Na expanzi získal desítky milionů

Digitální odpadové tržiště Cyrkl dostalo investici v řádu desítek milionů korun od společnosti Kahikatea. Český projekt, který je největší svého druhu v Evropě, díky tomu plánuje výrazně vylepšit svou platformu a rozjet globální expanzi.

Cyrkl umožňuje firmám napříč zeměmi prodávat či kupovat odpady, jako jsou kovy, plasty nebo papír, a měnit je ve znovupoužitelné zdroje. Obchoduje na něm deset tisíc firem z celé Evropy včetně společností, jako je Škoda Auto, Skanska, Lidl, Heineken, DM nebo IKEA.

„V blízké době chceme vstoupit do patnácti nových zemí, mimo jiné na britský a irský trh nebo třeba do Spojených států a Kanady. A právě s tím by nám měla investice pomoci. Už nyní působíme třeba ve Švýcarsku, Itálii, Španělsku, Francii nebo Rusku. Nejsilnější jsme ale ve střední Evropě,“ popisuje zakladatel firmy Cyril Klepek.

Reklama

Investici chce přitom využít také na rozvoj produktu. Odpadové tržiště už dnes propojuje firmy pomocí algoritmů na základě pokročilé analýzy dat. „Nově plánujeme vylepšit systém tak, aby přes něj firmy vyřešily i veškerou administrativu, logistiku a finanční transakce,“ říká Klepek.

Cyrkl podpořila společnost Kahikatea, kterou založil podnikatel Miloš Krejník, mimo jiné spoluzakladatel fintech společnosti Qminers. Už v minulosti do odpadového tržiště investoval fond Tilia Impact Ventures, za kterým stojí spolumajitelka vydavatelství Albastros Silke Horáková a spoluzakladatel coworkingové sítě Impact Hub Petr Vítek. Ti do Cyrklu v roce 2020 v rámci pre-seed investice vložili pět milionů korun.