Společnost Jan Becher Pernod Ricard a Pernod Ricard Slovakia má po čtyřech letech novou šéfku. Miroslavu Simovou na začátku května vystřídala na pozici výkonné ředitelky Ana Beriashvili.

„Na novou roli a vedení české a slovenské pobočky se moc těším a zároveň je to pro mě velká profesní výzva. Obzvlášť v této době, kdy se výrazně změnilo celé odvětví z důvodu doznívající světové pandemie a kdy musíme hledat nové cesty a přístupy k zákazníkům,“ říká k nástupu do funkce vystudovaná gruzínská právnička.

Beriashvili do Česka přichází z pozice generální ředitelky Yerevan Brandy Company a arménské pobočky Pernod Ricard, kde působila od roku 2012. Pro společnost ale pracuje už od roku 2004 – začínala na pozici asistentky právního oddělení pro Wines & Spirits ve své rodné Gruzii.

Původem Bulharka Miroslava Simová vedla tradiční karlovarskou likérku Jan Becher, která od roku 2001 patří do francouzského koncernu Pernod Ricard, od roku 2017.

Vloni pod její správu přibylo i slovenské zastoupení koncernu. Simová nově přechází na pozici Sales Transformation Mindset & Change Director a přesouvá se do pařížské centrály.

Globální alkoholový koncern, který vedle Becherovky distribuuje přes čtyřicet značek včetně whiskey Jameson, vodky Absolut, tequily Olmeca či šampaňského G.H. Mumm, uzavírá fiskální rok až v červnu, takže finanční výsledky za rok 2020 ještě společnost komentovat nechce.

Ztrátám se letos nevyhneme.

Miroslava Simová letos v únoru v rozhovoru pro tištěný Forbes uvedla, že fiskální rok 2019 uzavřela společnost po jarním koronavirovém výpadku s mírnou ztrátou.

„Ztrátám se ani letos samozřejmě nevyhneme. Běžně vyrobíme kolem šesti milionů litrů becherovky, uvidíme, kolik to bude letos. Jen v letošním roce jsme do urychlení její výroby v Karlových Varech investovali milion eur, příští dva roky v tom budeme pokračovat,“ říkala na začátku roku odcházející šéfka.

Jestli bude vzhledem k uzavřeným restauracím a barům i rok 2020 pro Becherovku podobně „hořkosladký“ jako ten předchozí, se uvidí už příští měsíc.