Letos v létě jsme ji na obálce Forbesu představili nikoli jako známou celebritu, ale především jako podnikatelku, která má pevně v rukou nejen svůj byznys hudební a zábavní, ale i všechny přidružené aktivity – a systematicky ho rozvíjí už víc než čtyři dekády.
Teď své impérium Dara rozšiřuje o další byznysovou aktivitu.
Ve čtvrtek večer představila vlastní brand, lifestylovou značku nazvanou VERMI by Dara. Slogan Vermi je s Darou a jejími aktivitami dlouhodobě spojen, ostatně nese ho i její oficiální instagramový účet dararolins_vermi, který momentálně sleduje už 666 tisíc lidí, s čímž Dara Rolins patří k deseti nejvlivnějším osobnostem česko-slovenského Instagramu.
A právě na svých sociálních sítích nyní Dara Rolins oznámila i svou nejnovější aktivitu. Vlastní kosmetickou a lifestylovou značku, na kterou hodně sází.
Svůj záměr rozjet vlastní brand naznačila už v červencovém rozhovoru pro Forbes. „Chtěla bych energii vložit i do jiných věcí. Chci svoji značku a sortiment produktů, které budu spolutvořit,“ naznačila žena, kterou, i když má dnes celou řadu doprovodných komerčních aktivit, i po čtyřiceti letech kariéry dodnes velmi slušně živí hudba.
„Měsíčně mám deset, v čase večírků i dvacet vystoupení, když tedy není korona. Počítám do toho i vystoupení na komerčních akcích, což jsou třeba otvíračky obchoďáků nebo kasin, firemní akce, privátní zakázky, narozeniny, slavnosti, svatby. K tomu kluby, slavnosti města, festivaly a podobně. Ceníky mám různé, podle typu akce,“ popsala v červenci Forbesu Dara Rolins.
Byla zcela konkrétní i ohledně svých příjmů: „Let’s talk about business. Za normálních, nepandemických okolností vydělám něco kolem 700 tisíc až milionu korun měsíčně jen za živá vystoupení, tedy koncerty a komerční akce. Nemám problém o tom mluvit. Já tady daně poctivě platím, jsem transparentní, nedělám s tím tajemství a myslím, že je to tak v pořádku. Vydělávat peníze je normální, myslím já. Kdyby mě hudba neživila, nemohu ji dělat naplno. Za to, že člověk svým umem dokáže vydělat prachy, by se neměl stydět,“ řekla Forbesu Dara Rolins.
A teď přichází i se svou vlastní značkou, osobním brandem pojmenovaným podle sebe. „Je mi velkým potěšením tady a teď představit svou další aktivitu, tentokrát osobnější než všechny jiné. Můj brand, který jsem nazvala VERMI by Dara,“ píše zpěvačka stovkám tisíc svých fanoušků na Instagramu a Facebooku. Osobní značka, kterou bude Dara rozvíjet a kterou také sama zainvestovala, se chce zaměřit na lifestyle, kosmetiku, ale třeba i luxusní doplňky do domácnosti a interiéru. Jedním z prvních produktů, který zpěvačka představila, je trvanlivá vonná svíčka nesoucí jméno Lola – podle zpěvaččiny dcerky.
Produkt Dara Rolins se svým týmem vyvíjela devět měsíců a vyzkoušela si na něm postupy a spolupráce, na které chce navázat i dalšími produkty. „Na vzniku vonné svíčky se podíleli parfumérští mistři z Paříže, kteří do jejího srdce vložili esenci z jasmínu sambac, na kterou je potřeba miliony lupínků. Opojnou vůni květů dokresluje výtažek z kosatce. Všechny svíčky jsou vyrobené ručně v Čechách, z rostlinného vosku a dvou bavlněných knotů. Moje Lola vám bude hořet až 50 hodin,“ přibližuje svůj debutový výrobek Dara Rolins, která své produkty bude prodávat na svém e-shopu www.vermibydara.com, ale také třeba v sítích hypermarketu Globus.
„Postupně a průběžně vás budu seznamovat s dalšími místy a obchody v Česku i na Slovensku, kde budeme výrobky prodávat,“ dodává zpěvačka, která si pilotní vonnou svíčkou evidentně testuje trh – všeobecně používané dlouhotrvající vonné svíčky jsou oblíbeným testerem zákaznického zájmu i mezi známějšími brandy, Dara tu svoji podle informací na e-shopu začne prodávat za 499 korun.
Rozvíjet svůj brand vlastní značkou kosmetiky, módy nebo i dalších doplňků je ve světě mezi známými osobnostmi poměrně běžné – a mnohdy takový „doprovodný“ byznys generuje celebritám větší tržby než jejich hlavní činnost. Mezi známé osobnosti, které uspěly s vlastním brandem, patří například herečka Jessica Alba, jejíž společnost nazvanou The Honest Company dnes americký Forbes hodnotí na více než jednu miliardu dolarů.
V obdobném byznysu a s nejrůznějšími produkty se daří třeba i Gwyneth Paltrow, klanu Kardashian-Jenner, zpěvačce Rihanně nebo herečce Kate Hudson, jejíž výrobce sportovního zboží a doplňků na jógu a další sporty nazvaný Fabletics patří k lídrům amerického trhu.