Jak zaujmout s novou streamovací službou? Odlišit se a být agregátorem obsahu, míní Pavel Švanda, který se v Česku stará i o novou platformu Canal+. Jejími trumfy jsou Premier League, tenis, velkofilmy, ale také původní seriálová tvorba.

Ze zdi kanceláře Pavla Švandy v pražském Karlíně kouká hlava filmového droida C-3PO, ale tuhle výzdobu si tam on nedal. „Jsem sice fanoušek Star Wars, ale tohle už tu bylo předtím,“ říká při rozhovoru s Forbes.cz.

Kinematografii ale zjevně miluje. Hned začne hodnotit oscarové nominace, rmoutí se nad Napoleonem, vyzdvihuje seriálového Teda Lassa. Řadu z filmových novinek přitom nabízí v Česku a na Slovensku právě Canal+.

Švanda je ředitelem Eviso Czech Republic, dceřiné společnosti Canal+ Luxembourg, která v Česku a na Slovensku provozuje internetové a satelitní televize Skylink a freeSAT, televizní programy Canal+ Sport a Canal+ Action a od loňského dubna i streamovací platformu Canal+. 

Kromě oscarových filmů jako Velryba nebo Všechno, všude, najednou sází hlavně na exkluzivní sportovní přenosy z anglické Premier League a ženského tenisového okruhu WTA, na obojí nalákala špičkové české komentátory i experty.

Právě tím se chce odlišit v době, kdy už diváci přestávají vznik nových streamovacích služeb pomalu vnímat. Jsou jimi přesyceni a děsí je představa, že by si měli předplácet ještě další. 

„Sázíme na exkluzivitu, hlavně v oblasti sportu. Ale i filmů: například Všechno, všude, najednou jsme uvedli hned večer poté, co získal sedm Oscarů,“ líčí Švanda.

A také na velmi příjemný bonus: v rámci předplatného balíčku Canal+ Komplet totiž nabízí i obsah Apple TV+, která se chlubí třeba oceňovanými novinkami, jako jsou film Zabijáci rozkvetlého měsíce nebo seriál Vládcové nebes.

Je patrné, že tady se míří především na muže v produktivním věku, nicméně právě koupě práv na ženský tenis měla poměr trochu vyrovnat. Vzhledem k dlouhodobě vynikajícím výsledkům českých tenistek dává tahle investice smysl.

Její výši Švanda sdělit nechce, tajemný je i ohledně dalších čísel. „Můžu uvést, že k obsahu CANAL+ má přístup 1,5 milionu domácností v Česku a na Slovensku,“ podotkne jen.

Tohle číslo má ale pochopitelně růst, Canal+ se teď především snaží vstoupit ve známost mezi široké publikum. A kromě atraktivního zahraničního obsahu k tomu má posloužit i domácí tvorba.

Na své streamovací platformě uvede třeba seriály Dabing Street a Čtvrtá hvězda, známé z České televize, především ale chystá na září i vlastní šestidílnou minisérii Dcera národa. Rád by tím zaplnil mezeru, která vznikla poté, co produkci ve střední Evropě utlumilo HBO, tradiční nositel kvality stojící za Hořícím keřem nebo Pustinou. 

„Je to výhoda celého brandu. Majitel Canal+ si zakládá na lokální produkci všude, kde je. Naším záměrem je vyrábět původní seriály s vysokými produkčními hodnotami, což je ostatně příznačné pro tvorbu Canal+,“ říká Švanda.

Dcera národa vypráví příběh z doby národního obrození inspirovaný osudem Zdeňky Havlíčkové, dcery Karla Havlíčka Borovského. Hraje ji Antonie Formanová, členka letošního výběru 30 pod 30, mimo ní se v seriálu objeví Jiří Langmajer, Jan Vlasák nebo Vladimír Javorský.

Pozoruhodná jsou také jména mladých talentovaných režisérů: českého Matěje Chlupáčka (Úsvit) doplňuje rumunsko-maďarská filmařka Cristina Groșan. 

„Příběh Zdeňky Havlíčkové dosud zůstával ve stínu jejího otce. Je to vyprávění o romantické lásce a mladické touze po svobodě, odehrávající se na pozadí formování české národní identity,“ vypráví Švanda. 

Netradiční dobové zasazení, ale nepříliš originální námět? Švanda slibuje, že autoři přistoupili k tématu odvážně a moderně.

„Příběh zpracovávají s lehkostí, humorem a moderním pohledem, k tomu minisérie slibuje i ohromující vizuální zážitek. Očekáváme, že náš první počin zaujme široké publikum, především ale mladší generaci,“ doufá Švanda.

A věří zároveň, že tento formát by mohl mít úspěch i v zahraničí. „Inovativně zpracované dobovky teď letí, vzpomeňme třeba Velikou, německý seriál Císařovna se pak stal velkým hitem třeba v Latinské Americe. O Bridgertonových netřeba mluvit,“ připomíná Švanda klenot Netflixu.

Lokální tvorba nemá být u Canal+ pilířem jako u videoték typu Voya či Primy+, ale má hrát roli důležitého doplňku. Však je také, co se investic týče, na druhém místě za sportovními právy.

Bude to v nabité konkurenci stačit? „Nemáme ambici být první a jedinou streamovací službou,“ říká realisticky Švanda. „Ale chtěli bychom agregovat různé typy obsahu, což by mělo pomáhat zákazníkům v tom, aby zůstali v naší aplikaci a neměli potřebu přepínat jinam.“