skip to main content
Světový byznys

Diamanty se slevou. Skupina LVMH zaplatí za Tiffany o půl miliardy dolarů méně

Francouzská skupina LVMH se po roztržce dohodla s americkým klenotnictvím Tiffany & Co, které zhruba za 15,8 miliardy dolarů (skoro 370 miliard Kč) převezme. Z ceny, na které se firmy původně dohodly, ale která se kvůli dopadům koronaviru stala předmětem sporu, LVMH ušetří kolem 425 milionů dolarů. Pro francouzský podnik je to zatím největší akvizice.

Transakci, jejíž dokončení se čeká na začátku roku 2021, musejí schválit regulační úřady a akcionáři Tiffany.

Reklama

Francouzská skupina nabídla klenotnictví Tiffany za jednu akcii 131,5 dolaru, zatímco předchozí nabídka činila 135 dolarů, uvedly společnosti. Ostatní části dohody, která byla schválena loni v listopadu, zůstávají beze změn.

„Vždy jsme byli přesvědčeni o tom, že Tiffany má úžasný potenciál. Věříme, že skupina LVMH je pro Tiffany a její zaměstnance v této nové vzrušující kapitole tím pravým domovem,“ konstatoval za francouzskou skupinu její šéf Bernard Arnault, který je podle magazínu Forbes třetí nejbohatší muž světa s majetkem odhadnutým na 76 miliard dolarů.

Bernard Arnault | Foto Profimedia
Reklama

Kompromis ukončil rok trvající ságu, v níž nechyběla slovní přestřelka, zásah francouzské vlády a podání žaloby ve Spojených státech, shrnula agentura Bloomberg vývoj kauzy. Firmy se nakonec vyhnuly střetu v soudní síni, který měl začít v lednu.

LVMH je největším výrobcem luxusního zboží na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot nebo řetězec parfumerií Sephora.

Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou.

V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává asi 14 tisíc lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků. Musí se vypořádat i se změnou chování čínských klientů, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Po celém světě má Tiffany přes 300 obchodů, v České republice otevřela společnost obchod v roce 2012 v pražské Pařížské ulici.

Reklama
Reklama