skip to main content
Hry

Digihry vstávají z mrtvých. Nintendo oživilo značku, jejíž kopie jsme hrávali pod lavicí

2 minuty čtení

Při pohledu kolem sebe by se mohlo zdát, že digihry už v dnešní době nemají své místo. Vždyť zahrát si můžete takřka na každém mobilu – o handheldech, jako je Nintendo Switch, ani nemluvě.

Jenže na retro vlně se dnes plaví kdekdo, a tak není divu, že na ní připlulo i Game & Watch, první přenosná herní platforma, za kterou také stojí japonská herní společnost Nintendo.

Digihra, která byla předchůdcem legendárního Game Boye, se 13. listopadu vrátí na scénu v modernější limitované edici a milovníkům starších technologických kousků se při pohledu na ni nejspíš rozbuší srdce. Game & Watch vyjde v rámci oslav 35. výročí klasické hry Super Mario Bros., kterou nabídne.

Hlavní taháky? Barevný LCD displej, čtyřsměrový ovladač a možnost nabíjení přes USB. Nebudete tedy muset měnit baterie jako u starého modelu a po plném nabití vám zařízení vydrží až osm hodin.

Kromě základní klasiky Super Mario Bros. bude obsahovat také Super Mario Bros.: The Lost Levels a Ball, tedy titul, který byl součástí vůbec prvního Game & Watch – tentokrát však bude mít postavička hlavu Maria.

Digihra může zároveň fungovat i jako stylové hráčské stolní hodiny. Nintendo navíc slibuje, že do ní ukrylo 35 easter eggů, tedy různých skrytých narážek pro milovníky produktů této značky.

Game & Watch se poprvé objevilo v Japonsku v roce 1980: tehdy měl handheld dvě tlačítka a černobílý displej. Různé edice, které zpravidla obsahovaly jednu až dvě hry, se pak vyráběly až do roku 1991 a celkem se jich prodalo 43,4 milionu kusů.

Reklama

V zemích východního bloku se pak těšily velké oblibě různé sovětské kopie v čele s nesmrtelným Nu, pogodi!, kde kníratého instalatéra Maria v chytání vajíček vystřídali vlk a zajíc ze seriálu Jen počkej, zajíci.

Nová verze japonského originálu se nemusí zdát se třemi tituly a relativně vysokou cenou – 49,99 dolaru – jako takový trhák, ale na staromilce nejspíš zafunguje. Vzhledem k omezenému (a dosud nespecifikovanému) množství vyrobených kusů se může z tohoto handheldu stát ceněný sběratelský kousek.

Co na tom, že ve stejném období na trh zamíří i nové, „velké“ konzole PlayStation a Xbox – Nintendo už si ověřilo, že sázka na nostalgii funguje. Před časem vydalo s úspěchem zmenšené verze klasických konzolí NES a SNES Classic Edition, které se dají připojit k moderní televizi.

A jak tomu bylo v minulosti už několikrát, Nintendem se inspirovalo i konkurenční Sony, které uvedlo PlayStation Classic, novodobou verzi původního PlayStationu. Svůj „retrostroj“ Genesis Mini vydala také firma SEGA a krásnou old school digihru Playdate nedávno představila americká společnost Panic. 

Nintendo ze závodů o nejvýkonnější herní mašinu vystoupilo už před lety a tah se mu nepřestává vyplácet. Společnost v prvním čtvrtletí svého finančního roku zvýšila zisk oproti loňskému roku více než šestinásobně, na 1,4 miliardy dolarů.

Nintendo profituje z dlouhodobé úspěšnosti již zmiňovaného handheldu Switch a také z nového dílu relaxační série Animal Crossing. Ten nese podtitul New Horizons a stal se v době pandemie oblíbenou eskapistickou kratochvílí, protože mimo jiné umožňuje setkávání a společnou zábavu ve virtuálním prostoru.

Konzole Nintendo Switch se během prvního čtvrtletí prodalo 5,7 milionu kusů (a navrch 2,6 milionu kusů menší verze Lite) a Animal Crossing 10,6 milionu kusů. V podzimních plískanicích tato čísla s největší pravděpodobností dále nakynou – a rozšíří je i řady těch, kdo rádi ulehnou na gauč se starou digihrou v novém balení.

Reklama
Reklama