Německo chce mít do konce tohoto desetiletí milion veřejných dobíjecích stanic pro elektrická auta, nyní jich má zhruba sedmdesát tisíc. Počítá s tím rozvojový plán, který dnes schválila spolková vláda. Ministr dopravy Volker Wissing na dnešní tiskové konferenci řekl, že klíčem rozvoje elektromobility jsou co nejdostupnější dobíjecí stanice.

„Dobíjení bude tak jednoduché a samozřejmé, jako je nyní tankování. A možná ještě komfortnější,“ řekl Wissing. Plán rozvoje počítá nejen s více dobíjecími místy, ale také s tím, aby o jejich provozu měli majitelé elektromobilů předem přehled. „Každý by měl vědět, kolik nabíjení stojí a zda je stanice volná. V budoucnu tak budou k dispozici aktuální údaje o ceně či vytíženosti,“ řekl ministr.

Nabíječky by měly být brzy plošně dostupné i na čerpacích stanicích. Do konce roku 2024 by mělo být rychlonabíječkami o výkonu alespoň 150 kilowattů vybaveno nejméně padesát procent z nich a o dva roky později přinejmenším 75 procent benzinových stanic.

V Německu je nyní k provozu zaregistrováno 1,6 milionu elektrických aut, jejichž podíl na spotřebě elektrické energie v zemi je 0,5 procenta. Jejich spotřeba tak zatím podle ministerstva dopravy není výrazná, a to ani pro nadcházející zimu s ohledem na současnou energetickou krizi. Při patnácti milionech elektromobilů by ale spotřeba znamenala osmiprocentní podíl, proto je nutné budoucí spotřebu zohledňovat při budování dobíjecích stanic.

Také evropský parlament se ve středu vyslovil pro rozšíření infrastruktury pro alternativní paliva. Podle přijatého usnesení by do roku 2026 měla na hlavních silnicích EU být nejméně každých šedesát kilometrů alespoň jedna dobíjecí stanice pro elektromobily.